Zadania dla klasy I

21/3/2020
Aktualności

Zadania edukacyjne klasa 1 a i 1 b :23.03.-27.03.2020.

 

Kochani!

Mija tydzień, jak musimy kontaktować się tylko drogą elektroniczną. To bardzo trudny czas dla nas wszystkich. Wiemy, że staracie się pracować wytrwale - tak jak w szkole, a dowodem na to są informacje od waszych rodziców.

Jesteśmy  z Was dumne!                                                                        

Pani Kasia i Pani Gosia

Przed Wami najprawdopodobniej kolejny tydzień w Domowej Szkole.  Zabieramy się więc do pracy!                                                                                                                     W tym tygodniu liczymy  wyłącznie na waszą samodzielność. Zmierzcie się z zadaniami powtórzeniowymi. Nie przejmujcie się, jak coś Wam nie wyjdzie, jak czegoś nie zrozumiecie.Najważniejsze są wasze chęci, a liczymy na to, że ich nie zabraknie.  Pomóżcie również swoim rodzicom, starajcie się być samodzielni i w ostateczności proście o pomoc.

Wybrałyśmy tylko takie zadania, z którymi sobie poradzicie wierzymy w to. Jesteśmy bardzo ciekawe jak wygląda wasza karta stałego czytelnika.

To są zadania na cały tydzień. Zmierzcie się z nimi.

1. Ćwiczenia wczytaniu, pisaniu i liczeniu:

·        ćwiczenie 1 ze strony 30,

·        ćwiczenie 1 ze strony 31,

·        ćwiczenie 1 ze strony 32,

·        ćwiczenie 1 ze strony 34,

·        ćwiczenie 1, 2 ze strony 35,

·        ćwiczenie 1 ze strony 36

·        ćwiczenie 4 ze strony 36( zrób w zeszycie),

·        ćwiczenie 1 i 2 ze strony 37   to również jest dla chętnych, wiemy że część z Was jeszcze ma problemy z rozwiązywaniem rebusów. Uwierzcie jak zrozumiecie to polubicie je.

·        pobaw się w sklep, narysuj produkty, stwórz ceny, układaj zadania, rozwiązuj,zaangażuj do tego rodzeństwo.

Wiemy, że dla wielu z Was to jest bułka z masłem, więc jak macie chęć to możecie wykonać więcej, ale nic na siłę.

 

2. Zarówno w klasie 1a jak i 1b mamy już czytelników, którzy czytają  dla własnej przyjemności. W związku z tym proponujemy na nudę wysłuchanie bądź przeczytanie lektury; Justyny Bednarek ,,Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”  (książka)

https://youtu.be/YOjmLNL4xaQrozdział 1

https://youtu.be/nDbLo8KrW6grozdział 2

https://youtu.be/Q0soA8Dl5cIrozdział 4

https://youtu.be/FMiR0UYZk-orozdział 5

https://youtu.be/FJYulhSbsHo- rozdział 8

Można oczywiście wysłuchać wszystkie przygody.

 

Religia katolicka: pobaw się i porozwiązuj quiz : Quiz – pasterz.pl

DLA CHĘTNYCH

Odpowiedz na pytania: Gdzie się toczy akcja tej książki? Jakich bohaterów poznaliśmy w tych rozdziałach?

  • narysuj     przygodę skarpetki, która Ci się najbardziej podobała( technika dowolna)
  • stwórz     swoją własną skarpetkę ( weź niepotrzebną skarpetkę, wypchaj ją np., watą stwórz jej oczy, buźkę, ozdób, jak chcesz)
  • wymyśl     i opowiedz rodzicom historię swojej skarpetki.

 Piosenka

Wysłuchaj piosenki: Marzec mp3 Piosenki o Wiośnie chomikuj, powiedz o czym jest piosenka

  • z  ilu składa się zwrotek?
  • czy piosenka ma refren?
  • spróbuj nauczyć się jej fragmentu na pamięć,
  • zatańcz w jej rytm,
  • wyklaszcz jej rytm,
  • weź np. garnek i łyżkę i wystukaj rytm piosenki.

Wychowanie fizyczne :

1.https://youtu.be/VNtWgtAf8Pc     (wf w domu)

2. https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DXdZ5R0Ixmlg%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR2x2E8or9B8_3WzflH6XIz34xKBSAJ_x3ED61vBoJoAwnhLsiBL1i149e4&h=AT16wREg3cqrVG7op4v0VtX2DPpjE3n_5vC2qaDpVtyqMrBcH8_nQ9xN6MsW6DfWy6Tg3ynuQUf255OmbiigBZiW_BcZAv3VOhzurlPGoCH5BStzERPTTwEESHF79UhnHz_UA

Polecamy strony dla chętnych do zabawy, ćwiczeń

1.strony z zadaniami

a. zadania łatwiejsze:
bit.ly/ZadaniaBezNudy02

b. zadania trudniejsze:
bit.ly/ZadaniaBezNudy2a

c.część I bit.ly/ZadaniaBezNudy1

3.http://www.pszczolka.online6 tygodni za darmo, kod UCZYMYSIEWDOMU

4.Białostocki Teatr Lalek zapraszana na spektakle "on line":

CUDOWNA LAMPA ALADYNA reż. Andras Veres
Sobota 21.03 oraz Niedziela 22.03 o godzinie 11:00

CZY PAN ISTNIEJE, MR JOHNES? reż. Krzysztof Rau
Sobota 21.03 oraz Niedziela 22.03 o godzinie 18:00

Linki do spektaklu udostępnione będą w dniach prezentacji.

5.materiały do kodowania

https://drive.google.com/file/d/1drss5Gk_IfztFqMmaMqV1J-N_mZUBNlT/view?fbclid=IwAR2ZmlRD7r_5aL8O4QP7vtqoBhqdFsfvCv_rNkS1IoqrqKiyYzQqm0zXIhk

https://drive.google.com/file/d/12-STFDaU-iOkIKOQ3QtKxVeswk2T-fpO/view?fbclid=IwAR06TJceLrKFz113XaiU-W8ESBb7M6c_zG2QD8RofEsoMrvhDzj-1sgIIh4

Można również pobawić się plastycznie i wyczarować różne ,,cudeńka”

Przepis na masę solną

Składniki:

  • mąka;
  • sól;
  • woda
  • ilość:     2:2:1, czyli tyle samo mąki co soli i połowę mniej wody.

Przygotowanie:

Mąkę mieszamy z solą (drobnoziarnistą). Wodę dodajemy ostrożnie, nie całą na raz.Ciasto powinno mieć konsystencję zbliżoną do ciasta na pizzę.

Wykorzystanie:

  • można     dodać do niej barwniki i olejki zapachowe;
  • można     z niej lepić trwałe dekoracje, świeczniki, przestrzenne figurki i płaskie     dekoracje;
  • zastyga     od kilku godzin do kilku dni – w zależności od grubości;
  • po     zastygnięciu można malować ją farbami (farba blednie, wchłania się)

 

Język angielski

Język angielski kl. Ia

Karty pracy do wydrukowania Word/PDF

Słuchanie

Język angielski klasa I B 23-27.03.2020

 

Hello PARENTS and STUDENTS

Zaczynamy drugi tydzień nauki na odległość. W tym tygodniu dzieci będą uczyły się nowego materiału, a mianowicie nazw zwierząt.  Załączam Państwu materiały i piosenki, których proszę o włączenie dzieciom, aby na początku mogły posłuchać,później powtórzyć, ale również się poruszać w rytm muzyki, gdyż rozumiem, że przy poziomie energii dzieci na pewno nie jest im łatwo być w domu, w szczególności, że za oknem jest słoneczna pogoda. W razie wątpliwości proszę o wiadomość przez dziennik lub e-mail: angielski.polak.agnieszka@gmail.com .

Serdecznie dziękuję za współpracę i pozdrawiam!

Agnieszka Polak

 

WSTĘP

https://youtu.be/zcf_rb5K-bY

 

 Materiał przedstawiający słownictwo związane ze zwierzętami.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BDYUV7tx_pM

 

Materiał przedstawiający słownictwo związane ze zwierzętami i zadający pytanie „What’syour favourite animal?” (Jakie jest Twoje ulubione zwierzę?), gdzie dziecko powinno w odpowiedzi wybrać jedno zwierzę. Po przedstawieniu materiału są pytania kontrolne „What do you see?” (Co widzisz?), gdzie dziecko w ramach utrwalania materiału powinno powiedzieć nazwę zwierzątka z ekranu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=dKUyM4oTZ4w

 

Piosenka„What do you see?”, w której zadaniem dzieci jest powtarzanie nazw zwiąrzętk widocznych na ekranie i w kolejnym słuchaniu śpiewanie tekstu i ruszanie się w rytm muzyki. Po zakończonej piosence pojawi się pytanie „What do you see?” (Co widzisz?), gdzie dziecko w ramach utrwalaniu materiału powinno powiedzieć nazwę zwierzątka z ekranu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=p5qwOxlvyhk

 

Piosenka„Let’s go to the zoo”, gdzie dzieci ćwiczą nazwy zwierząt i czasowniki związane z ruchem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

 

POWODZENIA!

 

 

Informatyka

 

Witam Pierwszoklasistów i ich Rodziców.

Bardzo dziękuję tym, którzy przesłali mi wiosenne obrazki. Jesteście naprawdę zdolnymi malarzami. Do programu Paint wkrótce wrócimy. Teraz przyszedł czas poznać klawiaturę i sprawdzić, jak sobie radzicie z rozpoznawaniem literek.

Bardzo proszę o klikanie w poniższe linki i wykonanie ćwiczeń.

 

http://pisupisu.pl/klasa1/litery-pierwsza-linia

http://pisupisu.pl/klasa1/litery-druga-linia

http://pisupisu.pl/klasa1/litery-trzecia-linia

http://pisupisu.pl/1/klawiatura/literki-z-klawiatury

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/na-jaka-literke

 

Jestem pewna, że Rodzice (lub starsze rodzeństwo) zechcą pomóc w uruchomieniu programu.

 

Religia prawosławna

klasa 1 - "Formy oddawania czci Bogu" oraz "Zachowanie się wiernych podczas nabożeństw". Polecenia uczniom: proszę zapoznać się z tematem. W załączeniu znajdują się materiały. Proszę kliknąć na obrazek.