Zadania dla kl. VIc

17/5/2020
Aktualności

Rozkład lekcji online

Zadania dla klasy VIc

Język polski

Katarzyna Kondratowicz

TEMAT 1- ZWIĄZKI FRAZEOLOGICZNE ( poniedziałek)- lekcja na  NUADU

TEMAT 2-  NAUKOWE TEORIE I MISJA ZE ŚWINKĄ W ROLI GŁÓWNEJ - Lucy i Stephen  Hawking Jerzy i Wielki Wybuch ( wtorek, środa) załącznik  1

TEMAT 3- PYTAM, WIĘC JESTEM-  Jostein Gaarder Świat Zofii ( czwartek,  piątek) załącznik 2

 

W czwartek godz.10.00-10.30 i w piątek 10.00-10.30 lekcje online!

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt na dziennik lub e-mail katkon-05@wp.pl !

 

Język angielski

Emilia Grabowska

Lekcja 1

Subject:  The Red Book. „The red  book” – Sophie i Ben uciekają z wyspy LEKCJA ONLINE

PONIEDZIAŁEK  GODZ.    10:00

 

Lekcja  2

Subject:    Młodzi ludzie muszą więcej spać –  ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu i rozumieniu tekstu pisanego

                                                                 Wtorek   GODZ. 10:00

 

 Lekcja  3

Subject:  Praca projektowa - służby ratunkowe.

 

1.     Wysłuchaj nagrania i wykonaj  zadanie 1 str 98.

załącznik

2.     Wykonaj zadanie z ramki „Project”  str.98, w którym należy narysować lub wydrukować obrazek postaci wykonującej  zawód policjanta, strażaka lub ratownika medycznego i opisać go. (ok.50 słów)

Pracę wyślij do 22.05 na adres:

Angielski.emiliagrabowska@gmail.com

 

Język rosyjski

Halina Kuźmicka

Poniedziałek

Temat: Idziemy do  kawiarni-nazwy lokali gastronomicznych

1.       Na str. 92-93  znajdziecie obszerny słownik związany z tematem: Kawiarnia, restauracja.  Zapoznajcie się z tym słownictwem.

2.       Wpiszcie do  zeszytu notatkę:

Столовая -stołówka

Бистро - bistro

Кафе - kawiarnia

Ресторан - restauracja

Официант – kelner

Официантка - kelnerka

Меню -  karta dań

Блюдо – danie

(omówimy te treści na lekcji on-line)

Środa

Temat: Co lubię  jeść?-poznajemy nazwy dań

LEKCJA ON-LINE WE ŚRODĘ  20 MAJA O GODZ.12.00

1.       Wpiszcie do  zeszytu notatkę:

первое блюдо-pierwsze danie

второе блюдо-drugie danie

десерт-deser

закуска-przystawka

суп-zupa

салат-sałata

бульон-rosół

отбивная котлета-kotlet schabowy

пельмени-pierogi

картошка-ziemniaki

 

2.       Przeczytajcie  dialog na str. 94. Wypiszcie nazwy dań, które mam przygotowała na obiad.

(omówimy treści tej lekcji na lekcji on-line)

 

Język niemiecki

Monika Ziemiacka

18.05.2020 (poniedziałek)

Lekcja 17

Temat: Ich gehe zum Arzt. Poznajemy przyimki łączące się z  celownikiem.

Przepisujemy do zeszytu notatkę i uczymy się reguły gramatycznej na  pamięć (będzie nam potrzebne na lekcji online podczas robienia ćwiczeń)

Utrwalamy poznane słówka w aplikacji instaling. (wpisujemy w  aplikacji tłumaczenie słówek!)

 

Przyimki, po których rzeczownik występuje w celowniku:

aus – z

bei – u,przy                  

mit – z

nach – do, po

seit – od

von – od

zu - do

 

der – dem, das- dem, die- der die(l.mn.)- den

22.05.2020 (piątek)

Lekcja 18

Lekcja online MS TEAMS godz.12.00 Obecność obowiązkowa!

Proszę przygotować zeszyt, podręcznik i ćwiczenia.

 

 

Historia

Beata  Wilczewska –Rusel

Wtorek  zapisujemy   w zeszycie nowy dział Okres  napoleoński

Temat:   Europa pod rządami Napoleona

Lekcja online  -   Teams   wtorek godz. 12.00-  12.30 , zaproszenie przyjdzie na maila w poniedziałek

Dla chętnych film  O  Napoleonie  https://www.youtube.com/results?search_query=napoleon+bonaparte+pot%C4%99ga+francji

 

Środa    temat : Ostatnie  lata Rzeczpospolitej – utrwalenie wiadomości  

Karta pracy do wykonania przyjdzie na adres mailowy w środę , proszę  ją wykonać  do piątku

22 maja  , zrobić   zdjęcie pracy i przesłać na maila jbrusel@gmail.com   Dziękuję  

 

Matematyka

Ewa  Karpacz

 

Temat 1(poniedziałek): Objętość prostopadłościanu i sześcianu. – lekcja online o godzinie 11:00.

1. Przed lekcją przypomnij wiadomości poznane w ubiegłym tygodniu.

Podczas spotkania dowiesz się, jak obliczyć objętość prostopadłościanu i sześcianu.Później rozwiążemy zadania (2 i 11 str. 220 i 221)

POWODZENIA!

 

Temat2(wtorek): Rozwiązywanie zadań dotyczących prostopadłościanów i sześcianów.

1. W zeszycie zapisz temat lekcji i przypomnij poznane wiadomości o bryłach.

2. Rozwiąż ćwiczenia ze strony 105 .

3. Na platformie NUADU rozwiąż kartkówkę (do piątku – 22.05). Pamiętaj, zanim dasz odpowiedź, wykonaj działania w zeszycie.

POWODZENIA!

 

Temat 3(środa):Własności graniastosłupów. - lekcja online o godzinie 11:00

1. Przed spotkaniem zapisz temat i przygotuj przybory do pisania i rysowania (linijka,ołówek i gumka).

Podczas spotkania online:

2. Poznamy własności graniastosłupów i nauczymy się rysować bryły.

 

Temat 4(czwartek):Siatki graniastosłupów.

1. Zapisz temat i przeczytaj notatkę ze strony 222-223 z podręcznika.

2. Narysuj po jednej siatce dla każdej z brył (graniastosłup prosty trójkątny, graniastosłup prosty o podstawie kwadratu oraz graniastosłup prosty  podstawie trapezu).

 

Temat5(piątek): Zadania dotyczące graniastosłupów.

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji i przypomnij czego dowiedziałeś się na ostatnich lekcjach.

2. Rozwiąż ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 str.106 i 107.

POWODZENIA!

 

Klasa 6c ZŚK Paweł                        MATEMATYKA– Ewa Karpacz

Temat1(wtorek):  Upraszczanie wyrażeń algebraicznych. – lekcja online o godzinie 10:00

1. Przypomnij wiadomości z poprzedniej lekcji.

2. Możesz obejrzeć filmy: https://www.youtube.com/watch?v=fuoY_0YTPG4
oraz  https://www.youtube.com/watch?v=_uKwvduu2e8&list=PLIDMJTRCnzlfMTFmUAF34w8gs8ydJKQnh&index=2

2. Podczas spotkania rozwiążemy w zeszycie zadanie 1, 2 ze strony 190 z podręcznika oraz ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze strony 92

 

Temat2(czwartek): Ćwiczenia w upraszczaniu wyrażeń algebraicznych.  

1. Przeczytaj notatkę z wczorajszej lekcji.

2. Możesz przejrzeć notatkę z książki ze stron 188 – 189.

3. Wykonaj ćwiczenia ze strony 94 i 95.

POWODZENIA!

Biologia

Bożena  Sobolewska

19.05 (wtorek)

Temat : Ssaki  – kręgowce, które karmią młode mlekiem.

 

Proszę zapoznać się z lekcją na  platformie nuadu.pl dotyczącą ssaków a następnie wykonać ćwiczenia: (lekcja  dostępna będzie od 18.05 do 22.05)

 

Ćwiczenie 1:

Oceń  prawdziwość stwierdzeń dotyczących cech charakterystycznych ssaków. Zaznacz  P, jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe.

 

Ssaki to  zwierzęta zmiennocieplne. P /F

Ssaki  żyją na wszystkich kontynentach i  zamieszkują prawie wszystkie rodzaje środowisk. P /F

Ciało ssaków  jest pokryte cienką skórą, z której wyrastają włosy. P /F

Włosy chronią  przed drobnymi uszkodzeniami oraz utratą ciepła. P /F

Skóra ssaków  wytwarza też pazury, kopyta i rogi. P /F

W skórze ssaków  znajdują się komórki wydzielające łój, pot i mleko.  P /F

 

Ćwiczenie 2: (przeczytaj z podręcznika str.131)

Ustal, w jakich środowiskach żyją wymienione poniżej ssaki. Wpisz nazwy  zwierząt w odpowiednie miejsce:

            foka,  nietoperz, wiewiórka, sarna, kret

Powietrze:  …………………………

Woda:  ………………………………

Gleba:  ………………………………

Ląd:  ……………………………………

Korony drzew:  ……………………….

 

Ćwiczenie 3:

Niedźwiedź  polarny żyje w Arktyce, gdzie temperatury powietrza spadają nawet do  kilkudziesięciu °C

poniżej zera.  Temperatura ciała tego ssaka nawet przy mrozie sięgającym –40°C nie spada  poniżej 37°C, co pozwala mu przetrwać w tych niezwykle trudnych warunkach  środowiska.

 

Wskaż cechę ssaków, dzięki której niedźwiedź polarny może żyć w tak  skrajnych warunkach środowiska.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Ćwiczenie 4: (przeczytaj z podręcznika str.132-133)

W budowie ssaków  występuje wiele cech, które są wynikiem przystosowania do życia na lądzie.

Dokończ zdania  tak, aby zawierały prawdziwe informacje.

Małżowina uszna  ułatwia ………………………………………………………………………..

Pazury chronią …………………………………………..  oraz ułatwiają ……………………………………………………. .

Powieki  umożliwiają ………………………………………………………………………… .

Gruba skóra  pokryta …………………………………………………………………….  chroni ciało ssaków przed  ……………………………………………………………………………………………………… .

Płuca zbudowane  z …………………………………………………………….. zapewniają sprawną  ………………………………………………………………………………………………………… .

Ćwiczenie 5: (przeczytaj z podręcznika str.134)

Oceń  prawdziwość stwierdzeń dotyczących rozmnażania ssaków. Zaznacz P, jeśli  stwierdzenie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe.

Ssaki są  zwierzętami żyworodnymi. P /F

Podczas ciąży u  samic ssaków powstaje łożysko. P /F

Zapłodnienie u  ssaków odbywa się poza organizmem matki. P /F

Ciąża u ssaków,  bez względu na gatunek, trwa zawsze dziewięć miesięcy. P /F

 

W razie  niejasności proszę o kontakt przez e-dziennik lub email.

 

Geografia

Sylwester Woś

Drodzy Uczniowie

Poniżej linki do tematów :

1. Energetyka w Polsce i Europie (nie musicie robić pracy domowej, która tu jest zapisana)

https://epodreczniki.pl/a/zrodla-energii-w-polsce/D1AhQobcf

2. Turystyka w Europie Południowej (nie musicie robić pracy domowej, która tu jest zapisana)

https://epodreczniki.pl/a/europa-poludniowa---kultura-srodziemnomorska-turystyka/D12jFf1ja

Plastyka

Izabela Danilewska

  Temat: Białystok miastem wielu kolorów i kultur. Miejska weduta. /  „Domy, ulice, samochody, ludzie – miasto tętniące życiem”.  Zastanów  się, poobserwuj i przenieś na papier to co wymyślisz. A może zainspirujesz  się obrazami Bernarda Bellotta? Inspiracja sztuką klasycyzmu.  Narysuj  plan pierwszy drugi i trzeci miasta.  Zadbaj o zgodność z tematem.  Kryteria sukcesu: Oryginalna interpretacja tematu, przedstawienie perspektywy  miejskiej, zwrócenie uwagi na dużą ilość szczegółów, dobór i zastosowanie  kolorystyki oraz staranność rysunku i zamieszczenie zdjęcia pracy do  24.05.2020 na padlecie. Powodzenia 

 

Muzyka

Urszula Zajkowska

Zadanie dla chętnych

 

Informatyka

gr. 02 Małgorzata Kossakowska

Drodzy Uczniowie,

Wyszukajcie w sieci informacje o zawodach związanych z informatyką (np. grafik komputerowy,informatyk, programista, tester oprogramowania, projektant stron www i in.). Dowiedzcie się jak najwięcej o tym, który Was najbardziej zainteresuje. Uwzględnijcie zakres obowiązków, plusy i minusy danego zawodu, potrzebne umiejętności itd.Następnie podzielcie się swoją wiedzą z innymi, opracowując, np. prezentację multimedialną, film, plakat w formie cyfrowej bądź papierowej (w takim wypadku prześlijcie zdjęcie). Będę oceniała poprawność, czytelność, pomysłowość,zaangażowanie. Żadnej bylejakości! Wiem, że potraficie! Macie czas do 22.05.2020r.

 

Osoby mające problem z zadaniami z informatyki proszę o kontakt mailowy – ustalimy konsultacje indywidualne na Teamsach.

Technika

Jerzy Zielinko

22.05.2020 (piatek)                      

Temat: Drony – urządzenia o nieograniczonych  możliwościach.

Kliknij  link:

https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Technika-jak-to-dziala%5bPD%5d%5bkl_6%5d%5bpr_2019%5d/

 

Zapoznaj  się materiałem w podręczniku na stronie 62 i wykonaj w zeszycie  ćwiczenie 2.

Na ocenę  celującą możesz wykonać prezentację o dronach (nadobowiązkowo).

Odpowiedź  napisz również w edytorze tekstu(MS Word) i wyślij na adres: jziel1@wp.pl

Powodzenia!

 

WF

Dorota  Cywoniuk

Zadania do wykonania na ten tydzień. Powodzenia.

 

https://ewf.h1.pl/student/?token=DovaY25PUVw4fa0jLshN6rDEQiJ0X630ncMBpRIQn0WvUIPYOf

https://ewf.h1.pl/student/?token=iSKVGMWCEANIwDqnfFMvoLz9Gyc4TjWwrnvI7JaXMyc61y452r

 https://ewf.h1.pl/student/?token=BPUoEYYc63cJMxgn8mzFThpT2L4b7pCYYdhst7FtzCyb5q2IZ7

 https://ewf.h1.pl/student/?token=db5vWismU6QCNIywOoGGWF1VCmrLEP8q8G9lneKwXdSScVttnE

 

Sylwia  Czech – wspomaganie

18.05

Piłka ręczna sposoby poruszania się w ataku i w obronie

https://ewf.h1.pl/student/?token=c6Z4I8AUOJ2AWAPHsyATe9t6Hx8ozgbqEsY6bj9Am4tiRBLpfk  

 

19.05

Piłka ręczna-  Omówienie i ćwiczenia doskonalące chwyt piłki,  podania oraz kozłowanie.

https://ewf.h1.pl/student/?token=sCHEfGLsfrT7swWJv5VHa8aErqa5RqAsqHKMujXM1QjLtmoaLs

 

20.05

Podstawowe ćwiczenia  piłkarskie doskonalące prowadzenie piłki wewnętrzną częścią stopy.

https://ewf.h1.pl/student/?token=IObYYsOjcyFElhQYW9myfrviS09QpbD98adzU5uk5s6DbtrAWB  

 

 21.05

Quiz, zasady, ciekawostki związane z siatkówką.

https://ewf.h1.pl/student/?token=i8YoMrGH611Q0S4TJkIjV34vjvpqaQIfNFi9qbeHTTPBRgZMqJ  

 

 

 

Religia

Religia katolicka

Prowadzący:  ks. Łukasz Wysocki SJ

Katecheza 18.05.2020 r. (poniedziałek)

Temat: Polak dla całego  świata – Jan Paweł II, Część I

Zrób znak krzyża +

Odmów modlitwę:

Ojcze Nasz…

 

Zapisz temat w zeszycie.

W ramach dzisiejszej lekcji zobacz film.

https://www.youtube.com/watch?v=HHOX03Pmd5s

Zastanów się i odpowiedz na pytania w zeszycie:

1.     Gdzie i kiedy urodził się Jan Paweł II

2.     Jak się nazywał?

3.     Jaki był ojciec Karola?

4.     Kto po śmierci mamy Karola stał się jego matką?

5.     Jakie były pasje Karola?

6.     Co bardzo często robił Karol?

7.     Jakie motto przyjął jako biskup i papież?

8.     Jaka cecha człowieka była dla niego  najważniejsza?

9.     Jaką rocznicę obchodzimy 18.05.2020 r.?

Zrób znak krzyża +

Odmów: Modlitwę Chwała  Ojcu …

 

Katecheza 20.05.2020 r. (środa)

Temat: Polak dla całego  świata – Jan Paweł II, Część II

Zrób znak krzyża +

Zobacz film

https://www.youtube.com/watch?v=2luPuThCeSY

 

Odmów modlitwę:

Pod Twoją obronę

 

 

 Religia prawosławna

Ks. Paweł Łapiński

(18.05.2020)

Temat: Powtórzenie wiadomości o Sakramentach.

- proszę powtórzyć wiadomości o sakramentach

 

(20.05.2020)

Temat: Św. Męcz. Gabriel - analiza troparionu.

- proszę bardzo dobrze nauczyć się czytać troparion 

 załącznik