Zadania dla kl. VIa

31/5/2020
Aktualności

Rozkład zajęć online

Zadania dla klasy VIa

Język polski

Małgorzata Szwabowicz

Poniedziałek

Cel: poznam budowę zdania złożonego podrzędnie

Lekcja online godzina 16.00

Wtorek

Cel: poznam budowę zdania złożoneg0   podrzędnie przydawkowo

Wykonaj w zeszycie zadania:

1.        Nazwij części zdania pojedynczego.

Widziałem człowiek z rudą brodą.

Obejrzałem interesujący film.

Przeczytałem podarowaną mi książkę.

Przyniósł kwiaty zerwane na łące

2.        Przeredaguj zdanie pojedyncze na zdanie  złożone, nazwij rodzaj powstałych zdań, narysuj ich wykresy.

3.        Popraw źle sformułowane zdania.

Kupili dom od sędziwego właściciela,  który miał dwa piętra.

Posiadłość, w której mieszkali, była  nieco oddalona od rzeki, która przepływała przez tę miejscowość, do której  przyjeżdżali na wakacje.

Pracował nad nową książką o wojnie, która  miała przynieść mu sławę.

Na pierwszej stronie książki zamieścił  dedykację dla ukochanej, która przetrwała pożar domu.

Środa

Cel: poznam budowę zdania złożonego podrzędnie dopełnieniowo

1.        Nazwij części zdania pojedynczego.

Przeczytałem o wygranej polskiej drużyny.

Cieszę się z zakwalifikowania piłkarzy na  mistrzostwa.

Nie wierzyłem w przegraną Polaków na  turnieju.

Zastanawiałem się nad ich słabą grą.

2.        Przeredaguj zdanie pojedyncze na zdanie  złożone, nazwij rodzaj powstałych zdań, narysuj ich wykresy.

3.        Narysuj wykresy podanych zadań.

Nie wiem, kto wygra.

Wiem, że do porażek trzeba podchodzić z  pokorą.

A pamiętasz, kogo typowałeś na zwycięzcę?

Myślę, że wygrywają wierzący w swoje zwycięstwo.

Czwartek

Cel: sprawdzę wykonane samodzielnie zadania z wtorku i środy

Lekcja online, godzina 10.00

Piątek

Cel: utrwalę wiadomości dotyczące sposobów łączenia zdań złożonych

Wejdź na stronę (temat klasy VI z 02.04) i wykonaj na platformie  zadania 4,5. Do zeszytu zapisz notatkę dotyczącą sposobów łączenia się zdań  złożonych podrzędnie

https://epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/D15NBNgNG

 

Powodzenia

 

Język angielski

Justyna Jezierska

GR. A1

MATERIAŁ DO SAMODZIELNEJ PRACY

UTRWALENIE  CZASOWNIKÓW MODALNYCH:

W RAMACH  ĆWICZEŃ PROSZĘ WYKONAĆ ZADANIA NA PODANYCH STRONACH.

Z KAŻDEJ  STRONY ZAPISZ PO 5 ZDAŃ DO ZESZYTU.

1.  MUST/MUSTN'T

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/modals/must_not.htm

2. SHOULD/ SHOULDN'T

http://www.my-english.edu.pl/index.php?id=50

3. HAVE TO / DON'T HAVE TO

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/have_to.htm

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/do_not_have_to.htm

ŚRODA 03.06 LEKCJA ONLINE GODZ. 11.00

CZWARTEK 04.06 LEKCJA ONLINE GODZ. 12.00

PIĄTEK 05.06 LEKCJA ONLINE GODZ. 12.00

 

 

Emilia Grabowska

Gr. A2

 

Test unit 7

https://quizizz.com/join?gc=1572498

 

LEKCJA 1

Subject: Test (online) unit 7.

               Lekcja online 2.06 godz. 8:00

 

 

Lekcja 2

Subject: Zuzia and friends.

Lekcja online Środa (02.06) godz. 8:00

 

1.   Wykonaj zadania ze str 100 w podręczniku.                   Słuchanie 3.14

2.   Wykonaj zadania str 40 w ćwiczeniach.                           Słuchanie 25

 

Lekcja 3

Subject: Present Simple and Present Continuous- powtórzenie.

 

1.   Odszukaj w zeszycie informacje o czasach Present Simple and Present Continuous i przypomnij sobie:

a)   W jaki sposób budujemy zdania w obu czasach(twierdzące, przeczące i pytające)

b)  Do czego stosujemy oba czasy, w jakich sytuacjach będziemy ich używali.

c)    Przypomnij sobie jakie są typowe wyrażenia czasowe występujące w obu czasach.

 

2.   Wykonaj zadania online:

Present Simple:

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-forms.htm

https://agendaweb.org/exercises/verbs/do-does-exercises/negative-1.htm

https://agendaweb.org/exercises/verbs/do-does-exercises/present-simple.htm

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present/affirmative-negative-questions-2

Present Continuous

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-continuous-progressive/forms

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-continuous-progressive/negative-forms

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-continuous-progressive/question-forms

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-continuous-progressive/positive-negative-questions-write

 

Present Simple & PresentContinuous

https://esl.writingexercises.co.uk/verbs-present-tense.php

Język rosyjski

Halina Kuźmicka

Poniedziałek

Temat: W restauracji-co  zamówię z menu?

 

1.      Przypomnijcie  odmianę czasowników: jeść, pić

2.        Przeczytajcie  zad. 5 na str. 97

3.        Zapoznajcie  się z menu na str. 99. Postarajcie się przetłumaczyć na język polski nazwy dań,  przystawek, deserów (obok wyrazów piszcie ołówkiem tłumaczenia), przepiszcie  do zeszytu nowe słownictwo:

судак - sandacz

лапша - łazanki

клубника - truskawki

сливки - śmietanka

пирожное - ciastka

утка - kaczka

жареный - smażony

варенье – konfitury

4.        Wybierzcie  z każdej kategorii w menu po jednym daniu, które zamówilibyście dla siebie w  restauracji.

 

 Środa

Temat: Komponujemy  kartę dań na przyjęcie urodzinowe

 

LEKCJA ON-LINE WE ŚRODĘ  3 CZERWCA O GODZ. 12.00

 

1. W oparciu o ćwicz. 7  str. 99 ułóżcie menu na przyjęcie urodzinowe. Może być wykonane zadanie w  zeszycie lub na kartce A4.

2. Przeczytajcie na str.  103 wiadomości -ciekawostki o kuchni rosyjskiej.

 

 

Język niemiecki

Kamil Stanisławski

 Lekcje online zgodnie z planem

Historia

Sebastian Malczewski

Wtorek

Temat : KSIĘSTWO WARSZAWSKIE  1/2

Proszę  przeczytać w  podręczniku strony 240-243 a  następnie wyjaśnić poniższe daty i zagadnienia.

1807-

1808-

1809-

 

Józef Poniatowski-

Somosierra-

 

Dla zainteresowanych

https://www.youtube.com/watch?v=EFLOJZoln38

 

 Środa

Temat : KSIĘSTWO WARSZAWSKIE  2/2

Proszę  przeczytać w  podręczniku strony 244-247 a  następnie wyjaśnić poniższe daty i zagadnienia

 

1812 -

1813 -

1814 -

1815 -

 

Wielka Armia-

Borodino-

Dla zainteresowanych

https://www.cda.pl/video/1224096eb/vfilm

 

 

Matematyka

Alina Pieszko

Poniedziałek 1.06

Lekcja online o  godz. 11:00. Na maila otrzymasz zaproszenie.

1. Zapisz temat: Jednostki objętości – zadania. Objętość  sześcianu i prostopadłościanu

2. Przypomnimy wzory na objętość sześcianu i prostopadłościanu.

3. Omówimy zadania z poprzedniego czwartku.

4. Zapiszecie w zeszycie :

5. Wykonamy  zadania z  podręcznika: 7,8/229

 

Wtorek 2.06

1. Zapisz w zeszycie temat: Rozwiązywanie zadań.

2. Wykonaj w ćwiczeniach zadania: 1,2,3/108 oraz 4/109

 

Środa 3.06

1. Zapisz w zeszycie temat: Objętość graniastosłupa.

2. Zapisz w zeszycie wzór i zrób zadania z podręcznika: 13,14/230

 

Czwartek 4.06

Lekcja online o  godz. 13:00. Na maila otrzymasz zaproszenie. Lekcje przeniesiona ze względu  na konsultacje w szkole.

1. Zapisz w  zeszycie temat: Ćwiczenia w obliczaniu objętości graniastosłupów.

2. Zrobimy  zadania z podręcznika: 15,16/230, 12/229

 

Piątek 5.06

1. Kontynuacja  tematu z czwartku.

2. Rozwiąż w zeszycie zadanie:

Zad. Oblicz pole  powierzchni całkowitej i objętość graniastosłupa prostego o wysokości 7cm i  podstawie w kształcie rombu o boku 5cm i przekątnych długości 6cm i 8 cm. (Pc  i V)

3. Rozwiąż  zadania w ćwiczeniach: 5,6/109

 

 

 

Biologia

Bożena  Sobolewska

Temat  : Utrwalenie wiadomości o kręgowcach stałocieplnych.

Ćwiczenie 1:

Uzupełnij tabelę. Porównaj ptaki z ssakami, odpowiadając na pytania.

 

 

Ćwiczenie 2:

Wskaż  te cechy, które są przystosowaniem ptaków do latania:

a.        płuca  połączone z workami powietrznymi

b.       palce  zaopatrzone w pazury

c.        kości  wypełnione powietrzem

d.       jajorodność

e.       kończyny  przekształcone w skrzydła

f.         obecność  powiek

 

Ćwiczenie 3:

Korzystając z podanych gatunków ptaków i ssaków wykonaj polecenia:  

wydra,  delfin, gepard, koliber, łoś, bażant

a) Zapisz nazwy gatunkowe  zwierząt, które są:

drapieżnikami − ………………………………………………….

roślinożercami − …………………………………………………

wszystkożercami −  ……………………………………………..

b) Zapisz, nazwy zwierząt,  których:

płuca zbudowane z pęcherzyków płucnych −  ……………………

skóra ma zdolność wytwarzania  łoju i potu − ………………………

komórki jajowe są otoczone  dwiema pergaminowymi błonami − ……………………

przez płuca  podczas wdechu i wydechu przepływa świeże powietrze  − ……………….

 

Ćwiczenie 4:

Ptaki i ssaki odgrywają  ogromną rolę w życiu człowieka.

Zaznacz  kółkiem odpowiednie litery P(ptaki) lub S (ssaki). Uwaga: Niektóre przykłady  są wspólne dla obu grup(zaznaczasz wówczas obie litery).

A. Zjadają zwierzęta, które  niszczą uprawy.       P    S

B. Dostarczają mięsa.    P     S

C. Dostarczają mięsa, mleka, skór  i wełny.          P    S

D. Mogą przenosić niebezpieczne  dla człowieka drobnoustroje chorobotwórcze.          P    S

E. Dostarczają jaj i pierza.            P    S

F. Niszczą rośliny uprawne.        P     S

G. Są wykorzystywane do  transportowania ludzi i towarów.      P    S

 

W razie niejasności proszę o kontakt przez e-dziennik lub  email.

 

Geografia

Sylwester Woś

Drodzy Uczniowie.

Poniżej znajduje się link do lekcji dotyczącej Niemiec. Przyjemnej nauki.

Polecenia i zadanie domowe Was nie dotyczą. Po przeczytaniu tekstu proszę wykonać zadania sprawdzające umieszczone na końcu strony.

https://epodreczniki.pl/a/srodowisko-przyrodnicze-i-gospodarka-niemiec/DFdSsfbAK

Zadanie nie jest na ocenę. Będziemy wracali do wątków związanych z sąsiadami Polski w klasie 7.

Plastyka

Izabela Danilewska

Czekam na wszystkie prace zaległe, jeśli ktoś jeszcze nie zamieścił na  padlecie.

Dziś zapraszam Was do obejrzenia filmiku z Muzeum Narodowego w  Warszawie 

https://www.youtube.com/watch?v=CsTFtQh3r6w&t=57s  

 

  DZIŚ TYLE I TYLKO TYLE!!! 

 

 

Informatyka

gr. 02 Małgorzata Kossakowska

Osoby mające problem z zadaniami z informatyki proszę o kontakt  mailowy – ustalimy konsultacje indywidualne na Teamsach lub spotkamy się w  szkole 4.06.2020.

Wejdź na  stronę https://blockly.games/  . Zagraj we wszystkie gry. Prześlij screeny lub zdjęcia wyników lub wykonanych zadań. Przypominam o przesłaniu zaległych prac.

 

Technika

Jerzy Zielinko

05.06.2020  (piątek)

Temat: Nowoczesny świat techniki

Zastanów się,  jak będzie wyglądało Twoje życie za 20 lat. Które zadania będą mogły wykonać  za Ciebie roboty, a których żaden robot nie będzie w stanie wykonać? Opisz  dzień ze swojego życia z przyszłości, uwzględniając w nim roboty.  Pracę wyślij na adres: jziel1@wp.pl

 

 

WF

Tomasz Czech

GDDN Wiadomości z zakresu olimpizmu. PP-rozumie i opisuje ideę  starożytnego i nowożytnego ruchu olimpijskiego. 

https://www.youtube.com/watch?v=rijgu0-x91s  

LA Test – badanie postępu spr. fizycznej. Bieg, skok,    rzut. piłka lekarska 3 kg. PP-wymienia rekomendacje aktywności fizycznej    dla swojego wieku 

https://ewf.h1.pl/student/?token=2M3I4MSBI3LYcUJB3KxvKRThWeyETpLXVRAkuXkVN2wB8fYLJZ  

G Test – badanie postępu spr. fizycznej. skłon, siad z leżenia, zwis  na drążku.

https://ewf.h1.pl/student/?token=5q7nuN4ku0lEjZNkwBbwe12I7MWC9TgQXxISQajJJKIHkgkmrL  

T Dosk. różnych form rytmicznego chodu ze zmianą kierunku i tempa. 

https://ewf.h1.pl/student/?token=6cmjXPv7qvkRUGENhCOEuCGnTAlb1Pj0nL4tM5WYayKAQlpY2Y

WDŻ

Krzysztof Wolański

 

Piątek

Temat: Media – wybieram świadomie, korzystam bezpiecznie.

Lekcja na platformie NUADU.

 

 

Religia

Religia prawosławna - ks. Paweł Łapiński 

(01.06.2020)

Temat: Duch Święty - dawcą życia.

- proszę zapoznać się z materiałem

 strona 1, strona 2

 

(03.06.2020)

Temat: Przemienienie Pańskie.

- proszę zapoznać się z materiałem

 strona 1, strona 2, strona 3