Zadania dla kl. VI

21/3/2020
Aktualności

Zadania dla klasy VI

Język polski

VI A - prowadząca: Małgorzata Szwabowicz

Dzień dobry,
przesyłam Wam zadania, które należy wykonać od środy do piątku. Są one związane z naszą lekturą
1. Przeczytaj notatkę biograficzną Małgorzaty Musierowicz  i w zeszycie zapisz 5-7 zdań o pisarce takich, które według Ciebie są najważniejsze i najciekawsze.
2. W zeszycie opisz świat przedstawiony "Opium w rosole" według poniższych punktów:
a) czas i miejsca akcji
b) bohaterowie główni
c) bohaterowie poboczni.
3. W zeszycie w kilku zdaniach napisz, jak rozumiesz tytuł książki w odniesieniu do jej treści.
4. Na mój email malgorzatasz.22@gmail.com wyślij zadanie:
Przygotuj 10 pytań do testu znajomości lektury, który byś zrobił swoim kolegom. Zapisz 15 pytań i odpowiedzi na nie.
nacobezu do tego zadania:
1. Zredagowanie 10-ciu  pytań.
2. Zapisanie odpowiedzi do pytań.
3. Pytania i odpowiedzi w formie pełnych zdań.
4. Poprawność ortograficzna.
Pozdrawiam


VI B - prowadzący Katarzyna Rybnik

Moi Drodzy, czytajcie lektury, które Wam podałam – to zadanie długoterminowe . Codzienne czytanie jest niezbędne.  Cieszcie się odkrywaniem świata, czytając książki, artykuły z różnych dziedzin – tych, które was interesują.

Proponuję Wam pracę z kilkoma tekstami – wszystkie znajdują się poniżej.

1.     Cudowna podróż w głąb siebie – trochę przemyśleń, szczypta filozofii ( mówiliśmy o niej przy okazji ostatniej lektury).

Przeczytaj fragment książki i wykonaj ćwiczenia.

Uwierzcie mi – cała powieść „Świat Zofii” J. Gaardera jest warta przeczytania.

2.     Czytamy ważne dzieła – w programie mamy fragment Księgi Rodzaju  - znajdującej się w Starym Testamencie, opisujący stworzenia świata. Przeczytajcie ten  fragment  Biblii – zapewne niektórzy z Was  już go kiedyś słyszeli.

3.     Następnie proponuję lekturę fragmentu Książki nad książkami Anny Kamieńskiej, w której zawarta jest opowieść o stworzeniu inspirowana Księgą Rodzaju.

Zapoznajcie się z fragmentem i wykonajcie zadania.

4.     Każdego dnia coś się dziej, co warto zapisać. Przez tydzień prowadźcie dziennik i zapisujcie pięć zdań. Piszcie, co czujecie, co przeżywacie, wymyślajcie – posługujcie się fikcją, opisujcie widok za oknem, poruszcie swoją wyobraźnię.

Dbajcie o poprawność swoich wypowiedzi.

Załącznik z materiałami do pobrania

6c - prowadzący Katarzyna Kondratowicz

Proszę wykonać karty pracy związane z lekturą J. R. R. Tolkien "  Hobbit, czyli tam i z powrotem".

Temat 1- HOBBIT  – A KTO TO TAKI?    załącznik 1

Temat 2- PERFEKCYJNIE  WYMYŚLONY ŚWIAT ŚRÓDZIEMIA.    załącznik 2

Temat 3- „NIE  ŻYCZĘ SOBIE PRZYGÓD, DZIĘKUJĘ ŚLICZNIE!” NIESPODZIEWANA WYPRAWA BILBA  BAGGINSA.  załącznik  3

Temat 4-:  „A CO, NIE MÓWIŁEM? PAN BAGGINS POTRAFI WIĘCEJ, NIŻ NAM SIĘ WYDAJE”…    CHARAKTERYSTYKA GŁÓWNEGO BOHATERA.

                        załącznik 4 

 

 

 Język angielski

VI B  - prowadząca Agnieszka Polak

Hello students! Let’s  start week 2!

Zaczynamy  drugi tydzień naszej zdalnej nauki. Dziękuję tym, którzy wykonali powierzoną  pracę, ale niestety nie byli to wszyscy. Cele na ten tydzień to:

·          utrwalenie słownictwa związanego z gatunkami  filmowymi;

·          ćwiczenie przysłówków;

·          ćwiczenie MUST i MUSTN’T;

·          udzielanie porad przy użyciu SHOULD i  SHOULDN’T;

·          ćwiczenie czytania ze zrozumieniem.

W razie jakichkolwiek pytań  napiszcie wiadomość przez dziennik lub na adres e-mail: angielski.polak.agnieszka@gmail.com  . Rozwiązanie zadania, zdjęcie lub zrzut ekranu wysyłajcie mi na adres e-mail  angielski.polak.agnieszka@gmail.com , ponieważ będę Waszą pracę starała się  skontrolować i w późniejszym czasie – ocenić. Jeśli pojawią się quizy na  KAHOOT lub QUIZIZZ to podpisujecie się PEŁNYM  IMIENIEM I NAZWISKIEM.

Pozdrawiam  serdecznie!

Agnieszka  Polak

 

Dopasuj nazwy gatunków filmowych do zdań. Wyślij odpowiedzi przez  dziennik lub na podany adres e-mail: angielski.polak.agnieszka@gmail.com

1 A film that makes  you feel anxious and scared.

2 A film about life  on other planets and aliens.

3 A film where two  people fall in love and have  many  problems.

4 A film that makes  you laugh.

5 A film with  cowboys.

           a romantic drama

           b comedy

           c western

           d science fiction

           e horror film

Uzupełnij brakujące litery  w zdaniach, aby stworzyły nazwy gatunków filmowych. Wyślij odpowiedzi przez dziennik  lub na podany adres e-mail: angielski.polak.agnieszka@gmail.com

1 There’s a good h _  _ _ _ _ _ _ _ l drama about Spain in 1478 on TV tonight. It’s a bit slow and  serious though.

2 I love the singing  and dancing in this m _ _ _ _ _ l.

3 Inga loves c _ _ _  e films because she loves solving complicated mysteries.

4 My sister loves  cartoons and happy endings so she likes watching a _ _ _ _ _ _ _ d films.

5 The w _ r film made  me cry when the soldier died in the end.

 

Stwórz przysłówki od  podanych przymiotników. Skorzystaj z materiałów z poprzedniej lekcji. Wyślij  odpowiedzi przez dziennik lub na podany adres e-mail:  angielski.polak.agnieszka@gmail.com

     
  1. good
  2.  
  3. nice
  4.  
  5. late
  6.  
  7. pretty
  8.  
  9. fast
  10.  
  11. tidy
  12.  
  13. dangerous
  14.  
  15. poor
  16.  
  17. bad
  18.  
  19. large
  20.  

 

Pamiętając, że MUST oznacza  MUSIEĆ, a MUSTN’T to NIE WOLNO napisz 10 zdań o zasadach w domu, które są  nałożone na Ciebie podczas ogłoszonego stanu zagrożenia epidemiologiczne –  RULES WHILE STAYING AT HOME DUE TO CORONAVIRUS PANDEMIC. Wyślij odpowiedzi  przez dziennik lub na podany adres e-mail:  angielski.polak.agnieszka@gmail.com

 

Moi drodzy,

Poznaliście już dwa  czasowniki modalne – CAN oraz MUST. Dziś przyszła pora na trzeci, czyli  SHOULD. SHOULD oznacza POWINIENIEŚ, a jego przeczenie to SHOULDN’T, czyli NIE  POWINIENEŚ. SHOULD i SHOULDN’T mają tę samą formę przy każdej osobie i zaraz  po nich stawiamy czasownik w bezokoliczniku.

 

You should go to the doctor with this cut. (Powinieneś pójść do  lekarza z tym rozcięciem.)

You shouldn’t smoke. (Nie powinieneś palić.)

 

Jak możecie zaobserwować po  tłumaczeniu – SHOULD i SHOULDN’T najczęściej używamy do udzielania porad, ale  mogą także wyrażać naszą opinię na jakiś temat:

 

The government should give more money for the health  care. (Rząd powinien przekazać  więcej pieniędzy na służbę zdrowia.)

 

Obejrzyj dwa filmiki, które  bardziej pomogą Ci zrozumieć temat.

https://www.youtube.com/watch?v=VEJPH6bC_Fg (oglądacie początek filmu  do 1:25, reszta jest nam do lekcji niepotrzebna)

https://www.youtube.com/watch?v=Hn_fIrM9JYk

 

Jako ćwiczenie wykonaj  zadania:

https://elt.oup.com/student/solutions/elementary/grammar/grammar_05_022e?cc=pl&selLanguage=pl

http://www.focus.olsztyn.pl/angielski-should-shouldnt-cwiczenia.html

 

Uzupełnij quizy z SHOULD I  SHOULDN’T. Pamiętaj, aby w nazwie użytkownika wpisać swoje pełne imię i  nazwisko. Quizy są ważne do 28.03.2020.

https://kahoot.it/challenge/0696618?challenge-id=bddd24ce-e722-4a70-a0bb-b88f1338dd6c_1584723686321

quizizz.com/join?gc=051288

 

Przeczytaj trzy  teksty.   Na  podstawie  informacji   zawartych  w  treści zdecyduj, czy podane zdania są  prawdziwe (TRUE), czy fałszywe (FALSE). Wyślij odpowiedzi przez dziennik lub  na podany adres e-mail: angielski.polak.agnieszka@gmail.com

Tekst 1.

Boy: Listen, Meg, it  was a wonderful idea! This CD you gave me for my birthday is great! Thank you  so much.

Girl: Oh, I’m glad  you like it.

1. The boy thanks for the present.

 

Tekst 2.

Girl: I’m  Monica.   I  have  a   younger  sister,  Claudia.   She’s  in  class   5A.  She’s  a   very  good student. I’ve got a  brother, too. He studies in London.

2. The girl talks about her school.

 

Tekst 3.

Boy: Mum, what are  you doing after work today?

Woman: I’m going  shopping.

Boy: I can go with  you. And later we could go for a walk and have some ice-cream together.

Woman: OK. Great  idea!

3. The boy suggests spending time with his mum.

 POWODZENIA!

 

   

Klasa VI C / VI A a2          E.  GRABOWSKA

                                                                                             

POWTÓRKA Z POPRZEDNICH ZAJĘĆ:

ZADANIE 1.

Uzupełnij brakujące litery w  nazwach sklepów.  ODPOWIEDZI ZAPISZ DO  ZESZYTU:

Where can you buy:

1 cake, bread,  biscuits?                                b  _ _ _ _’ s

2 washing machine, TV,  computer?                       e _ _ _  _ _ _ _ _ l s _ _ _ e

3 food, shampoo,  drinks?                                           s  _ _ _ _ _ _ _ _ _ t

4 chicken, beef,  pork?                                  b  _ _ _ _ _ _’ s

5 trousers, jeans,  jackets?                                         c  _ _ _ _ _ s s _ _ p

ZADANIE 2          

Popraw błędy w zdaniach.

1 Dad went to the florist’s  for some money. ________________________

2 Mary got a lovely  new haircut at the travel agent’s. ________________________

3 I picked up my  tickets for the trip at the sports shop. ________________________

4 We bought grandma  some flowers from the bank.     ________________________

5 The hairdresser’s  had a sale on all bats and balls.         ________________________

 

ZADANIE 3

Wykonaj zadania utrwalające  konstrukcję „BE GOING TO”

 

https://quizizz.com/join?gc=929772

https://quizizz.com/join?gc=505791

 

 

SUBJECT: IN A CLOTHES SHOP

 

ZADANIE 1

Popatrz na zdjęcie na str 79 w  podręczniku. Postaraj się je opisać (ustnie).

Przeczytaj dialog na str 79 w  podręczniku ex.1/79

Zapisz słownictwo do zeszytu:

·          Excuse me, I’m looking for a blouse. –przepraszam poszukuję bluzki.

·          The blouses are over there, near the …. –bluzki są tam, obok….

·          This one is nice- ta jest ładna

·          Have   you got it in blue? – macie taką w kolorze niebieskim?

·          Can I try it on? – mogę to przymierzyć?

·          Sure- pewnie

·          The changing rooms are over there- tam są przymierzalnie

·          Does it fit?- pasuje?

·          Pardon?- -nie dosłyszałem/ przepraszam, mozesz  powtórzyc?

·          How much i sit?- ile to kosztuje?

 

Postaraj się nauczyć dialogu na pamięć. Po  co? Bo to bardzo Ci się przyda w życiu codziennym J

 

Zadanie 2

Wejdź na stronę poniżej,  zacznij od fiszek J

https://quizizz.com/join/quiz/5ce551ad747963001b438012/start?from=soloLinkShare&referrer=5e74f31818a464001b18f30f

 

6A - prowadząca J. JEZIERSKA

HELLO MYFOOTBALLERS:-)

 

Here is another part of English to do.

Lesson 3:

Subject: It's delicious! To pyszne!

Aim: I can talk about food and drink.

 

Z podręcznika na str 49

DO ZESZYTU słówka z ćw 1 wpiszcie w formie tabelki w ćw 2.

Do każdej kategorii dopiszcie po 5 słówek.

Następnie zróbcie w ĆWICZENIACH  ćwiczenia z tej lekcji (dział 4)

 

Oraz ćwiczenia:

1. Który wyraz jest inny? (different?)

https://www.esl-lounge.com/student/vocabulary/1v21-food-odd-one-out-food.php

 

https://www.esl-lounge.com/student/vocabulary/1v27-elementary-food-drink-gap-fill-quiz.php

 

Jeśli wyślecie mi swoje adresy mailowe, będę mogła przesyłaćWam materiały do druku lub po prostu do lepszego odczytu.

jot.jezierska@o2.pl

 

Proszę o informację, jak Wam poszła praca z poprzednimi zestawami, które wysłałam. Na razie nie ma odzewu...

Pozdrawiam i pamiętajcie-ZOSTAŃCIE W DOMACH!!!!!!!!!!!!!!!

JJ

Lesson 4 6a

Subject: The Big Eat cookery competition with Zuzia and friends.

              (Konkurs kucharski 'Wielkie żarcie"  z  Zuzią i przyjaciółmi)

Aim:I read the story about Zuzia andher friends.

        I understand it and I can find given expressions in the story.

        (Rozumiem historyjkę i potrafię w niej odnaleźć podane wyrażenia)

 

I. Vocabulary to understand before reading (Słownictwo do zrozumienia przed czytaniem)

scene 1.

a competition-konkurs

quite-w miarę

a recipe (czytaj: resipi)-przepis

scene 2.

What's it like? - Jakie to jest? Jakto smakuje?

atype-rodzaj

scene 4.

enter-dołączyć,wejść

tomorrow-jutro

scene 5.

chop-pokroić, posiekać

mashed-rozgnieciony"na papkę"

Calmdown-uspokuj się, "wyluzuj" :-)

bossy-władczy, "jak szef"

scene 6

embarrassing-żenujące, zawstydzające

add-dodać

happen-stać się, wydarzyć się

II.Przeczytaj historyjkę NA GŁOS.

III.Odszukaj podane wyrażenia i zdania i zapisz je w zeszycie:

1.Jestem całkiem niezła.

2.Jakie to jest?

3.To rodzaj zupy.

4.To brzmi nieźle.

5. Zwycięzcy: Zobaczcie/znajdźcie swoje przepisy na szkolnej stronce i wygrajcie nagrody.

6. A ty?

7. Możesz poćwiczyć na Danie i na mnie.

8. To proste.

9.Jak to się robi?

10. To jest pyszne!

11. Zgadnij co!

12. Chcę dołączyć do konkursu 'Wielkie żarcie"

13. Ale nie mamy czasu na trening.

14. Przyniosłeś cebulę?

15. Nie rządź się!

16.Posiekajmy warzywa.

17. Jesteśmy ostatni.(Zajęliśmy ostatnie miejsce).

18. Co się stało?

19. To żenujące…

20. Nie było masła więc dodałem jogurt.

Język rosyjski

VI a, b, c

Temat: Kto jest lepszy?-powtórzenie  wiadomości z działu 3,4 (2h)

1.      Przygotuj fiszki  (minimum 10)na wybrany temat:

- Nazwy ubrań

- Dyscypliny sportu

(Może być rysunek, może być słowo w języku polskim i na odwrocie w  rosyjskim)

 

2.      Wykonaj zadanie 1 ze str. 77.  Dopisz po 3 określenia do każdego wyrazu:

- twarz

- oczy

-włosy

-nos

3. W zadaniu 4 str. 77 wykreśl zbędne słowo

4. W zadaniu 7 str. 78 należy wybrać jedna z postaci  przedstawionych na rysunku i opisać    jak wygląda, uwzględnij wiek, wzrost, strój. Słownictwo na str. 50

 

Język niemiecki

Klasa VIa  i VIb - grupy z niemieckiego

 

  https://kast6.testportal.pl/test.html?t=hP2Ns5zGtd8V

 

 Historia

6c

Rozpoczynamy nowy dział Ostatnie stulecie Rzeczpospolitej ( proszę zapisać w zeszycie )

Temat : Czasy saskie

PODRĘCZNIK S. 181-187 przeczytaj i wykonaj polecenia

1. Dokończ zdania

Czasy saskie to okres panowania w Polsce dwóch królów , którzy pochodzili z .........  :............. II i jego ........ Augusta III. Rządzili oni na przełomie......... i ......... wieku. August II prowadził wojnę .............. ze

.......................  . Szwedzi wkroczyli do Polski i doprowadzili do koronacji własnego kandydata Stanisława .........................  . W kraju wybuchła ..............  ........... . August II odzyskał  tron   po zwycięstwie Rosji nad ...........  .Stanisław Leszczyński uciekł za granicę . Polska stała się państwem zależnym od.......  .

 

2. Wymień 3 przyczyny słabości państwa w czasach saskich

3. Wymień 3 pozytywne zmiany w czasach saskich

 Dziękuję.

Klasa 6 a ib

Temat: Powstanie Stanów Zjednoczonych

Oglądamy   https://www.youtube.com/watch?v=dNMkMHDYDjM

Czytamy strony (159-164) i przepisujemy i uzupełniamy informacje

Daty:1773-…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4 lipca 1776-………………………………………………………………………………………………………………………………………..

1783-…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Jerzy Waszyngton-……………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Tadeusz Kościuszko-……………………………………………………………………………………………………….................

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

Tworzył prawo  i kontrolował działalność władzy wykonawczej.

Nadzorował  prezydenta i Kongres.
 Mógł odrzucić ich postanowienia, jeśli były sprzeczne z konstytucją.

 

DO DOMU ;)Przeczytać i odpowiedzieć na pytania do tekstu źródłowego ze strony 161

Matematyka

kl. 6a i kl. 6b - Alina Pieszko - (23 – 25.03.2020)

1) zapisać temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.

·        z uwagą obejrzeć film - https://www.youtube.com/watch?v=fuoY_0YTPG4

·        przeczytać temat z podręcznika str. 188-189

·        rozwiązać w ćwiczeniach zadania ze str. 93 -94

 

Matematyka -  kl. 6a i kl. 6b - Alina Pieszko - (26 – 27.03.2020)


2) zapisać temat: Ćwiczenia w upraszczaniu wyrażeń algebraicznych.

·        przeczytać temat z podręcznika jeszcze raz str.189

·        do zeszytu przepisać przykłady z zielonej tabelki na str. 189

·        rozwiązać w ćwiczeniach zadania ze str. 95

Klasa 6c

Temat 1(poniedziałek): Ćwiczenia  w obliczaniu wartości wyrażeń algebraicznych.

1. Wykonaj zadanie 105 i 106 ze  strony 252 w podręczniku.

2. Zrób  ćwiczenia ze  strony 92

Temat 2(wtorek): Doskonalenie  obliczania wartości wyrażeń algebraicznych. 
 
 

Zrób w zeszycie zadania 6, 7 i 8 ze  strony 187 z podręcznika.
 
 

Temat 3(środa): Upraszczanie  wyrażeń algebraicznych.

1. Obejrzyj film na youtube.pl  : https://www.youtube.com/watch?v=fuoY_0YTPG4
 

oraz  

https://www.youtube.com/watch?v=_uKwvduu2e8&list=PLIDMJTRCnzlfMTFmUAF34w8gs8ydJKQnh&index=2

2. Przeczytaj notatkę w podręczniku  na stronie 188 i 189

3. Wykonaj krótką notatkę w  zeszycie.

4. Zrób w zeszycie zadanie 1, 2 ze  strony 190 z podręcznika oraz ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze strony 92

Temat 4 i 5(czwartek i  piątek): Ćwiczenia w upraszczaniu wyrażeń algebraicznych.

T4: Wykonaj zadania 3, 4 i 5 ze strony  190 oraz ćwiczenia ze strony 94.

T5: Zrób ćwiczenia ze strony 95.

             Rozwiązania zadań zapisujemy w  zeszytach do matematyki. W razie jakichkolwiek wątpliwości kontaktujemy się  przez dziennik elektroniczny.

POWODZENIA!

             Jeżeli coś sprawi Ci dużą trudność,  zaznacz to w zeszycie. Po powrocie do szkoły wyjaśnimy wszelkie niejasności.

 

ZŚK Paweł

Temat: Doskonalenie zamiany  procentów na ułamki i ułamków na procenty.

Rozwiąż w zeszycie zadanie 5 i 7 ze  strony 141 z podręcznika.

 

Biologia

Przygotować prezentację na  wybrany temat ( do wyboru są trzy tematy):
 1. Charakterystyka ryb.
 2. Charakterystyka płazów.
 3. Charakterystyka gadów.

Plastyka

Bądź kreatywnym  uczniem:  Stwórz pocztówkę (format  zeszytu), masz możliwość

 wyboru tematu:  Podziękowanie ... (Ty decydujesz za co i komu byś ją  ofiarował) lub świąteczną. Baw się techniką Collage, ale jeśli wolisz  rysować, malować to zastosuj to.  

Zadbaj o oryginalność  pomysłu, ciekawą kompozycję, technikę a przede wszystkim o ESTETYKĘ  

twojej pracy. Nie  spiesz się. Zrób zdjęcie swojej pracy i zachowaj je.  

 

Informatyka

Grupa 02

Drodzy Uczniowie,

Dziękuję tym, którzy wykonali zadania przewidziane na poprzedni  tydzień. Pozostałym przypominam, że zadania są oceniane, również ich brak!  Do piątku 27.03.2020 proszę wykonać zadania,  po tym czasie, wstawię ocenę.

Jeśli ktoś ma trudności z wykonaniem pracy, zawsze może się ze mną  skontaktować przez dziennik lub e-mail (margo2410@wp.pl)

Wejdźcie na stronę instakod.pl, zalogujcie się na swoje konto i  zróbcie zadania z lekcji:

Operacje arytmetyczne – lekcja 1 i 2

 

WF

Sylwia, Tomasz Czech

Zadania dla uczniów klas: 6A cała, 6B chł.

Poniżej zamieszczamy linki do ćwiczeń, które każdy uczeń powinien  wykonać w ciągu najbliższych trzech tygodni (po 4 tygodniowo).

Zadanie do wykonania na ocenę:  nagraj samodzielne wykonanie jednego z podanych zestawów. Jeżeli nie masz  możliwości nagrania filmiku – opracuj w formie jednostronicowego referatu  jeden z tematów Edukacji Zdrowotnej.

Materiały podlegające ocenie (tekst, filmik) przynieś na pierwszą  lekcję wf po świętach.

https://www.youtube.com/watch?v=Rh6_JNVmACw  

https://www.youtube.com/watch?v=qREgqFYxl-Q  

https://www.youtube.com/watch?v=q8YgZR3GGU4  

https://www.youtube.com/watch?v=oKLMHA9ylYo  

https://www.youtube.com/watch?v=69QvqJYpNB8  

https://www.youtube.com/watch?v=rMetSeesL1I  

https://www.youtube.com/watch?v=NnYM_tEqUP4  

https://www.youtube.com/watch?v=X75pEADfuGo

https://www.youtube.com/watch?v=J7Evuks9Fos  

https://www.youtube.com/watch?v=PP2c5F4uVyI  

https://www.youtube.com/watch?v=uApTVB0sC0w  

https://www.youtube.com/watch?v=UhUrnwJL2dY  

tematy Edukacja Zdrowotna:

Zasady aktywnego wypoczynku zgodne z    rekomendacjami aktywności fizycznej dla swojego wieku

Ćwiczenia kształtujące nawyk    prawidłowej postawy ciała.

Ćwiczenia oddechowe i inne o    charakterze relaksacyjnym.

Aktywność fizyczna w różnych warunkach    atmosferycznych.

Ergonomiczne podnoszenie i    przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i ciężarze.

Rozkład dnia, uwzględniając proporcje    między pracą a wypoczynkiem, wysiłkiem umysłowym a fizycznym.

Dobór rodzaju ćwiczeń relaksacyjnych    do własnych potrzeb. PP-Dobór rodzaju ćwiczeń relaksacyjnych do własnych    potrzeb.

Higiena wynikająca ze zmian zachodzących    w organizmie w okresie dojrzewania.

Przyczyny i skutki otyłości,    odchudzania i stosowania sterydów.

Konsekwencje zdrowotne stosowania    używek i substancji psychoaktywnych.

Sposoby redukowania nadmiernego stresu    i radzenia sobie z nim.

Czynniki wpływające pozytywnie i    negatywnie na zdrowie i samopoczucie.

Wiadomości z zakresu olimpizmu.    Wyjaśnić ideę olimpijską, paraolimpijską i olimpiad specjalnych.

6b dziewczyny

Drodzy uczniowie, przesyłamy Wam kolejne propozycje ćwiczeń. Jednak, oprócz dbania o swoją tężyznę fizyczną, nie zapominajcie o zdrowym odżywianiu. Starajcie się, aby Wasze posiłki były różnorodne oraz bogate w warzywa i owoce. Poniżej w linku, zamieszczamy kilka propozycji. Mamy nadzieję, że z nich skorzystacie. Możecie spróbować wykonać je sami, z rodzeństwem lub z rodzicami.

Trzymajcie się zdrowo! Jesteśmy z Wami, dostępni poprzez dziennik elektroniczny.

Przykłady posiłków dostępne na stronie https://ncez.pl/przepisy

https://damianrudnik.com/wfwdomu/ (ruletka)

https://damianrudnik.com/rozciaganie-statyczne-po-treningu-unikaj-kontuzji-dbaj-o-zdrowie/ (ruletka)


6c

Drodzy uczniowie, przesyłamy Wam kolejne propozycje ćwiczeń. Jednak, oprócz dbania o swoją tężyznę fizyczną, nie zapominajcie o zdrowym odżywianiu. Starajcie się, aby Wasze posiłki były różnorodne oraz bogate w warzywa i owoce. Poniżej w linku, zamieszczamy kilka propozycji. Mamy nadzieję, że z nich skorzystacie. Możecie spróbować wykonać je sami, z rodzeństwem lub z rodzicami.

Trzymajcie się zdrowo! Jesteśmy z Wami, dostępni poprzez dziennik elektroniczny.

Przykłady posiłków dostepne na stronie https://ncez.pl/przepisy

https://damianrudnik.com/wfwdomu/ (ruletka)

https://damianrudnik.com/rozciaganie-statyczne-po-treningu-unikaj-kontuzji-dbaj-o-zdrowie/ (ruletka)

Religia

Religia Prawosławna

klasa 6 - "Spotkanie Pańskie". Polecenia uczniom: czytanie  troparionu. Kolejnym tematem jest "Sakrament chrztu". W załączeniu  znajdują się materiały. Polecenie uczniom: proszę się z nimi zapoznać (proszę klikać na obrazek):

 

Religia katolicka

Klasa:  6 C

Katecheza  23.03.2020  r.

Temat:  Chwast  i sieć - dla kogo niebo?

Zrób  znak krzyża +

Odmów  dziesiątek różańca razem z Modlitwą w Drodze w intencji osób chorych.

Tajemnice  światła.  

https://modlitwawdrodze.pl/index.php?id=464#c4714

Zapisz  temat w zeszycie.

Odszukaj  w domu Pismo święte i przeczytaj z niego fragmenty z Ewangelii wg św.  Mateusza, rozdział 13, wersety: od 24 do 30, oraz od 36 do  43.

Zastanów  się nad przeczytanymi fragmentami.

1.     Co Cię w nich poruszyło?

2.     Co zaciekawiło?

3.     A może coś przestraszyło, co to było?

Obejrzyj  filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=bF87k_iVXCs&list=PLIcePO_eJb2-DRzJ-mpYDdvBKcsGutqlq&index=61

https://www.youtube.com/watch?v=IRNepEnxXa8&list=PLIcePO_eJb2-DRzJ-mpYDdvBKcsGutqlq&index=62

https://www.youtube.com/watch?v=4BT-wTSD9Ak&list=PLIcePO_eJb2-DRzJ-mpYDdvBKcsGutqlq&index=64

 

Odpowiedz  na pytanie w zeszycie:

Co nas może prowadzić do nieba, a co może nas prowadzić do  piekła?

 

Zrób znak krzyża +

Pomyśl za kogo chcesz się pomodlić w tym czasie?

Odmów modlitwę Ojcze Nasz polecając tę osobę lub te  osoby opiece Boga.

 

 WDŻ

6 A

Temat: Zdrowy styl życia.

1)     Wyszukaj w informacji na temat  zasad prawidłowego odżywiania,  potrzebie aktywności fizycznej  oraz  regeneracji  organizmu podczas snu.

2)      Przypomnij sobie grafikę  piramidy zdrowego żywienia, która znajdowała się w naszej szkole obok stołówki.

3)     Pamiętaj o  odpowiednim czasie snu. Przed zaśnięciem  nie należy korzystać z telefonów, komputerów,  gier wideo.

4)     Wypisz na kartce rodzaje aktywności ruchowej   jakie obecnie możesz wykonywać.

5)     Wykonaj plakat  na temat zdrowego stylu życia.