Zadania dla kl. Vc

31/5/2020
Aktualności

Rozkład zajęć online

Zadania dla klasy Vc

Język polski

Dorota Moniuszko – Puczyńska

Poniedziałek

Temat: Jak cię widzą, tak cię piszą – frazeologizmy

1.     Zapisz:

Związek frazeologiczny ( frazeologizm ) – utrwalone w języku  połączenie wyrazowe, np. głowa domu, mieć  węża w kieszeni

2.     Wykonaj ustnie ćw. 1 str. 153.

3.     Wykonaj pisemnie ćwiczenie 2 str.  154, 3 str. 154 i 5 str. 155.

Wtorek, środa, czwartek, piątek –  lekcje online

Język angielski

 Justyna Jezierska

PONIEDZIAŁEK  01.06 LEKCJA ONLINE GODZ. 12.00

WTOREK 02.06 LEKCJA ONLINE GODZ. 12.00

CZWARTEK 04.06 LEKCJA ONLINE GODZ. 13.00

+ POPRAWA KARTKÓWEK: WAS/WERE; GIVING DIRECTIONS

(PO LEKCJI ZOSTANĄ  UCZNIOWIE, KTÓRZY CHCĄ POPRAWIĆ KARTKÓWKI LUB CI, KTÓRZY ICH NIE PISALI)

 

Emilia Grabowska

 Lekcja 1                    

Subject: Nazywanie państw i narodowości.

 

Zapisz tabelę do zeszytu i zapamiętaj nazwy krajów i narodowości.

Zauważ, że aby utworzyć od niektórych państw narodowość stosujemy końcówki –an lub –ish.

Zapamiętaj też inne narodowości, które  nie podlegają powyższym zasadom

 

Wykonaj zadanie 2/101 z podręcznika. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

Lekcja 2

Subject:  Agata and friends – czytamy ze zrozumieniem.Poznajemy nowe słownictwo.

Przygotuj podręcznik str. 102 – 103

1.    Przeczytaj historyjkę. O czym jest?

2.    Wykonaj zadanie 2/103. Należy tutaj zaznaczyć czy z

3.     

Proszę zapisać słownictwo do zeszytu i zapamiętać:

 

Raise money-zbierać pieniądze

It’s a pity-jaka szkoda

Congratulations!-gratulacje

I think we didO.K.- myślę, że nieźle nam poszło

Are you kidding?- Żartujesz?

Oh, well- no cóż

We’ll see-zobaczymy  

Take place- miećmiejsce

What’s theprice?- jaka jest nagroda?

Maybe next year-może w przyszłym roku

That’s bad news- złe wieści

Well done- świetna robota

Open it- otwórz

 

LEKCJA 3

Subject: Zastosowanie czasu past simple do opisywania zdarzeń z przeszłości.

LEKCJA ONLINE-środa  GODZ.12:00

Przygotuj podręcznik str. 104

 

LEKCJA 4

Subject: Rozmawianie o wakacjach – ćwiczenia w mówieniu.

Lekcja online

Piątek godz.8:00

 

Przygotuj podręcznik str. 105

NI - Emilia  Grabowska

Załącznik

Język rosyjski

Halina Kuźmicka

ŚRODA

Temat: Plany wakacyjne Pawła i Wiki

 

1. Na str. 118 w podręczniku przeczytajcie dialogi.

2. Postarajcie się wypisać  z tekstu miejsca, w które dzieci mogą  pojechać,

np. в лагерь-na obóz

на Балтийское море- nad Morze Bałtyckie

 

3. Wykonajcie zada. 5 str. 119 – ustnie

4. Wpiszcie do zeszytu notatkę:

 

Kуда?  - dokąd?  Куда едет мама? - Dokąd jedzie mama?

Где ? - Gdzie?  Где она отдыхает? Gdzie ona odpoczywa?

        Откуда?  - Skąd?  Откуда приехал  папа? - Skąd  przyjechał tata?

 

 CZWARTEK

Temat: Opowiedz, jak  będziesz odpoczywać latem

 

LEKCJA ON-LINE WE  CZWARTEK 4 CZERWCA O GODZ. 10.00

 

1. Zapoznajcie się z zad.  4 na str. 118. Wypiszcie z tekstu miejsca, gdzie będą odpoczywać bohaterowie  rozmowy.  Zapoznajcie się ze  słownictwem pod tekstem.

 2. Wykonajcie w zeszycie  zad. 5 na str. 119- wpiszcie do zeszytu zdania prawdziwe.

 3. Przygotujcie wypowiedzi  na temat: Gdzie spędzę wakacje. Skorzystajcie ze słownictwa

 

 

 

Historia

Krzysztof Wolański

 

Poniedziałek

Temat: Unia Polski z Litwą.

Lekcja online.

 

Czwartek

Temat:  Wojna z zakonem  krzyżackim.

Lekcja na platformie NUADU.

 

Matematyka

Alina Pieszko

Poniedziałek 1.06

1. Zapisz w zeszycie temat: Zadania o graniastosłupach.

2. Przypomnij wzory na pole sześcianu, prostopadłościanu i  graniastosłupa prostego.

3. Przepisz treść i rozwiąż w zeszycie zadania:

Zad. 1. Oblicz pole powierzchni sześcianu o  krawędzi 6 cm.

Zad. 2. Oblicz długość krawędzi sześcianu o  polu całkowitym 294 cm2.

Zad. 3. Oblicz pole całkowite  prostopadłościanu o wymiarach 2cm x 0,5dm x 40mm.

Zad. 4. Oblicz pole całkowite graniastosłupa  prostego o wysokości 12 cm i podstawie w kształcie kwadratu o boku 5cm.

Zad. 5. Oblicz sumę długości wszystkich  krawędzi prostopadłościanu o wymiarach 5cm x 6cm x 7cm

Zad. 6.

     
  • Ile ścian ma graniastosłup prosty dwudziestokątny?
  •  
  • Ile wierzchołków ma graniastosłup prosty czworokątny?
  •  
  • Ile krawędzi bocznych ma graniastosłup prosty trójkątny?
  •  
  • Ile krawędzi podstaw       ma graniastosłup prosty dwudziestokątny?
  •  

Zad. 7. Podstawą graniastosłupa  trójkątnego jest trójkąt prostokątny o bokach 3 cm, 4 cm i 5 cm. Wysokość  graniastosłupa wynosi 8 cm. Oblicz pole całkowite tego graniastosłupa.

 

Wtorek 2.06

Lekcja online o  godz. 11:00. Na maila otrzymasz zaproszenie.

1. Zapisz w  zeszycie temat: Powtórzenie o graniastosłupach.

2. Omówimy zadania z poniedziałku

3. Powtórzymy do kartkówki na NUADU z  sześcianu, prostopadłościanu i graniastosłupa prostego ( pole powierzchni  całkowitej, pole powierzchni bocznej, suma długości krawędzi, ilość krawędzi,  ilość wierzchołków, ilość ścian, krawędzie równoległe, prostopadłe, ściany  równoległe, prostopadłe)

4. Kartkówka na  NUADU dostępna do 3.06.2020r. do godz. 18:00.

 

Czwartek 4.06

Lekcja online o  godz. 11:00. Na maila otrzymasz zaproszenie.

1. Zapisz w  zeszycie temat: Jednostki objętości. Objętość bryły.

2. Porozmawiamy  o objętości brył. Poznamy jednostki objętości.

3. Rozwiążemy zadania z podręcznika i z ćwiczeń.

 

Piątek 5.06

1. Zapisz temat:  Objętość sześcianu i prostopadłościanu.

2. Przeczytaj z  podręcznika str. 236 – przepisz do zeszytu wzory oraz przeanalizuj przykłady.

3. W zeszycie  rozwiąż zadania: 1,2,3/237

4. W ćwiczeniach  rozwiąż zadania ze str. 122

W poniedziałek  parę osób poproszę o przysłanie do sprawdzenia zad 1,2,3/237 lub  ćwiczeń str.122

 

 

5C – NI – Marysia – Matematyka – Alina Pieszko

 

Poniedziałek 1.06

1.       Zapisz w  zeszycie temat: Pole rombu.

2.       Przeczytaj  temat z podręcznika str.191

3.       Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=Wajwv5NRfGw

4.       Zrób notatkę w  zeszycie: Pamiętaj, że romb jest równoległobokiem.

 

5.       Zrób w zeszycie  zadanie z podręcznika 1,3/192

6.       Zrób w  ćwiczeniach zadania: 1,2/ 97

 

Wtorek 2.06

Lekcja online o godz. 11:00. Na  maila otrzymasz zaproszenie.

1.        Zapisz w zeszycie temat: Pole trójkąta.

2.        Nauczysz się obliczać pole ze wzoru

1.       Wykonamy  w ćwiczeniach zadania: 1,2/98

2.       W  zeszycie zrobimy zadanie z podręcznika: 1/195

 

 Czwartek 4.06

1. Zapisz w zeszycie temat: Ćwiczenia w obliczaniu pola trójkąta.

2. Zrób zadania w ćwiczeniach: 4,5,6,7/99

 

 

Biologia

Wojciech Poznański

DZIAŁ –Różnorodność roślin

Temat:  Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych. /zapisz temat w zeszycie i poniższą notatkę  uzupełniając ją/

Co  umożliwia rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych na cały świat?

 

     
  1. Strategie rozprzestrzeniania       się roślin: : /uzupełnij zdania podając przykłady roślin/
  2.  

a)      Wytwarzanie  nasion okrytych łupiną (+owocnią)- umożliwia przetrwanie trudnych warunków w  glebie (zimy)-np. nasiona dębu

b)      Owocnia-umożliwia  ……………………………………………………………………………………………………….

-mięsiste owoce-  u…………………………….-umożliwia …………………………………………………………………………

-z aparatem  lotnym u ………………-umożliwia ………………………………………………………………………..

inne  przystosowania: /można poszukać w Internecie inne sposoby na  rozsiewanie/……………….   ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

     
  1. Budowa i kiełkowanie nasion:
  2.  

a)       kiełkowanie-to proces polegający  na………………………………………………………………………………..

b)       budowa nasiona: /opisz budowę  nasiona/

czynniki  ułatwiające kiełkowanie: …………………………………………………………..

siewka to  …………………………………………………………………………………………………

 

UWAGA!!! To już ostatnie tematy, na  których można uzyskać fajne oceny i podreperować swoją sytuację. Przygotuj  się do lekcji i uzupełnij notatkę tą –możesz swoje ciekawostki wypisać i  pochwalić się na lekcji.

W tym tygodniu na piątek i sobotę będzie  udostępniona kartkówka z tego działu-jako zaliczenie.

 

Plastyka

Izabela Danilewska

  Czekam na wszystkie  prace zaległe, jeśli ktoś jeszcze nie zamieścił na padlecie.

Dziś zapraszam Was do obejrzenia filmiku z Muzeum Narodowego w  Warszawie 

 https://www.youtube.com/watch?v=F7BbyWVPkd4&t=471s

 

  DZIŚ TYLE I TYLKO TYLE!!!   

 

 

Informatyka

Małgorzata Kossakowska gr. 02

Dalej będziemy pracować w Excelu. Tym razem, tak jak poprzednio,  każdy będzie mógł popracować samodzielnie nad zadaniem na ocenę. Tuż przed  lekcją wyślę Wam na maila linki – do Teamsów i do udostępnionego pliku. Stary  link jest już nieaktualny!  Proszę przed  lekcją informatyki zalogować się na swojego maila i sprawdzić pocztę. Jeśli  nie otrzymacie ode mnie dwóch wiadomości, proszę o kontakt przez dziennik lub  maila (margo2410@wp.pl),  ale nie na 5 minut przed lekcją lub po jej rozpoczęciu, bo wówczas nie mam  szans zareagować.

Zapraszam na spotkanie w Teamsach w poniedziałek 1.06.2020 o godz. 9.00

 

Sylwester Woś gr. 01

Drodzy Uczniowie.

Dzisiaj rozpoczniemy wprowadzenie do programu EXCEL.

Aplikacja jest powszechnie używana w firmach i instytucjach, a także w codziennym życiu zwykłego człowieka. Służy głównie do obliczeń (np. wydatków, ja uzywam np. do zbierania informacji o Waszych ocenach i statystyk Waszej pracy zdalnej) zestawionych w formie tabeli. W tym użyciu mają zastosowanie liczne funkcje matematyczne, finansowe i baz danych dostępne w programie. Microsoft Excel służy także do tworzenia wielu typów wykresów, przydatnych między innymi w geografii, fizyce, matematyce i ekonomii, biznesie.

Poniżej znajduje się link do filmu opisującego jak wygląda interfejs programu. Autor opowiada do czego służą poszczególne elementy. Proszę się z tym zapoznać. Jak to zrobicie będzie nam łatwiej wykonać pierwsze ćwiczenie. Dzisiaj lekcji on-line nie ma ale za tydzień lekcja on-line dla wszystkich.

https://www.youtube.com/watch?v=R-TTkC7Pa4Q

Do zobaczenia.

Technika

Jerzy Zielinko

01.06. 2020 (poniedziałek)

ABC zdrowego życia      

W zadaniach 1 – 10 tylko  jedna odpowiedź jest poprawna. (możesz korzystać z podręcznika lub innych  źródeł). Tylko odpowiedzi wyślij na adres: jziel1@wp.pl

1.      Do  energetycznych składników odżywczych zaliczamy

A.       węglowodany i tłuszcze.            B.  białka i witaminy.             C. wodę i  składniki mineralne.

2.       Michał zjadł na śniadanie płatki owsiane z mlekiem, Bartek – jogurt owocowy,  a Alicja zjadła jajecznicę. Kto dostarczył organizmowi odpowiednią porcję  węglowodanów?

A.       Alicja           B. Michał        C. Bartek

3.       Zaznacz punkt, w którym wymieniono produkty zawierające najwięcej białek.

A.       chleb, makaron, kasza

B.       marchew, ziemniak, masło

C.      ser,  ryba, mleko

4.       Wskaż zdanie fałszywe

A.       Zapotrzebowanie energetyczne to liczba kalorii, jaką należy dostarczyć  organizmowi w ciągu doby.

B.      Gdy  dwoje ludzi o różnej masie wykonuje tę samą czynność, więcej kalorii spali  osoba, która waży więcej.

C.       Kobiety potrzebują w ciągu doby większej ilości kalorii niż mężczyźni.

5.       Wskaż rysunek przedstawiający produkty, które powinniśmy spożywać  najrzadziej.

   

6.       Wskaż zdanie fałszywe.

A.       Nadmiar chemicznych dodatków do żywności może być szkodliwy dla zdrowia.

B.       Konserwanty i ulepszacze żywności oznacza się literą E i liczbą.

C.       Konserwanty, barwniki, aromaty, przeciwutleniacze i stabilizatory dodaje się  do żywności po to, aby poprawić jej walory odżywcze.

7.       Wstępna obróbka żywności

A.      dotyczy  tylko produktów, których nie można jeść na surowo.

B.       polega na przykład na umyciu lub obraniu warzyw.

C.      jest  zbędna, bo powinniśmy spożywać nieprzetworzone produkty.

8.       Wskaż produkt, który przed spożyciem należy poddać obróbce cieplnej.

A.       Fasola             B. jabłko          C. mleko

   9.   Do jakich metod konserwowania żywności zaliczamy kiszenie, czyli  wykorzystywanie działania  bakterii     wywołujących  fermentację?

     
       
  1. A.             Biologicznych            B.        fizycznych             C.        chemicznych
  2.  
     

10.  Pasteryzacja to:

A.       obniżenie temperatury produktu do kilku stopni powyżej 0°C.

B.       obniżenie zawartości wody w produkcie do kilku procent.

C.       ogrzewanie w temperaturze od 60 do 100°C.

 

WF

Sylwia Czech

1.06

Ćwiczenia przygotowujące do wykonania  przewrotu w przód poprzez odpowiednie rozciągnięcie mięśni przedramion.

https://ewf.h1.pl/student/?token=HgYfqY4KNqTLh9ZOBq4aUZzo9JKXFfaXMY6eSdupoSRbwamJPZ  

2.06

Metodyczne  ćwiczenia doskonalące odbicia z forhendu i bekhendu w tenisie stołowym, na  stole o dowolnych wymiarach.

https://ewf.h1.pl/student/?token=0Px2zwox5WXBESAwD3aARDtC7nXj0KB7jS7NWNqaiGIsVv2Ppz  

3.06

Omówienie i ćwiczenia  doskonalące zwody ciałem.

https://ewf.h1.pl/student/?token=aUeYCFK2dMM2Se986gxrniBEf807mU8f3WlONlHrPx7Jw98Kcy  

 5.06

Omówienie szóstego  elementu testu Zuchory. Rady, dzięki którym uczeń będzie mógł lepiej wykonać  ten element testu.

https://ewf.h1.pl/student/?token=9cJQnPLxPLc7UzIUrwewzhmgQXELcJzJGEnuz6cRzJypWG2FJf

 

Religia

Religia katolicka

Prowadzący:  ks. Łukasz Wysocki SJ

 

Katecheza  1/2.06.2020  r. (poniedziałek/wtorek)

Temat:  Duch  Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca

Zrób  znak krzyża +

Odmów  modlitwę do Ducha Świętego:

Duchu Święty, proszę udziel mi obfitości Twej  skutecznej łaski. Obdarz mnie pełnią cnót. Pomnażaj moją wiarę, umacniaj mą  nadzieję, rozpalaj moją miłość. Udziel mi Twych siedmiu darów, owoców  i błogosławieństw. Pozwól mi być Twoją świątynią i mieszkaniem całej  Trójcy Przenajświętszej.

 

Zapisz temat  w zeszycie.

1.     Zobacz  film i zastanów się nad tym, kto to jest Duch Święty?

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA

2.     Posłuchaj:

https://www.youtube.com/watch?v=vpek5-icJsA

3.     Przeczytaj  strony: 122 i 123 z podręcznika.

4.     Napisz  w zeszycie swoją modlitwę do Ducha Świętego.

5.     Narysuj  scenę Zesłania Ducha Świętego w oparciu o przeczytany w podręczniku tekst.

 

Odmów  modlitwę:

Pod Twoją obronę

 

 Katecheza  3.06.2020  r. (środa)

Temat:  Ten,  który głosił naszym przodkom wiarę – św. Wojciech

Zrób  znak krzyża +

Odmów  modlitwę:

Ojcze Nasz…

 

Zapisz temat  w zeszycie.

W ramach  dzisiejszej lekcji zobacz film.

https://www.youtube.com/watch?v=ToaRumKe_0A

 

Zastanów się  i odpowiedz na pytania w zeszycie:

1.    W jakich latach żył  święty Wojciech?

2.    Kim był święty  Wojciech?

3.    Kogo ochrzcił święty  Wojciech?

4.    Jak zginął?

Zrób znak krzyża +

Odmów: Modlitwę Chwała Ojcu …