Zadania dla kl. Vb

31/5/2020
Aktualności

Rozkład  zajęć online

Zadania dla klasy Vb

Język polski

Katarzyna  Rybnik

Lekcje  online:     piątek  05.06.20r.

 

Poniedziałek – 01.06.20r.

Dziś  jest Dzień Dziecka -  zatem  przeczytacie teksty i zrobicie ćwiczenia ( ustnie) zebrane pod wspólnym  tematem

Temat:  Dostępne  tylko dla dzieci .

                          https://epodreczniki.pl/a/dostepne-tylko-dla-dzieci/Dct3edL7v

wykonajcie  ćw. 1, 2, 3,7  ( ustnie)

 

Wtorek -   02.06.20r.

Przypominam:  kartkówka – zdania złożone współrzędnie – NUADU

 

Temat:   Wielka czy mała litera, zawsze dobrze wybieraj!

https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera-zawsze-dobrze-wybieraj/D1DWZLsc5

 

Środa   i czwartek   03 – 04. .06.20r.

Temat:  Spotkanie z niezwykłą Alicją w niezwykłej  krainie – Wypij mnie, wypij!

Ćw.  2,   ćw. 3 i ćw. 5 ( czytacie i  słuchacie tekst), ćw. 4, ćw. 8, 9, 12

https://epodreczniki.pl/a/wypij-mnie-wypij/DBgtuolaU

 

Piątek  -   05.06.20r.   – lekcja online

 

Język angielski

Justyna Jezierska

GR. A1

WTOREK 02.06 LEKCJA ONLINE GODZ.  16.00

ŚRODA 03.06 LEKCJA ONLINE  GODZ. 16.00

PIĄTEK 05.06 LEKCJA ONLINE  GODZ. 13.00

+ POPRAWA KARTKÓWEK: WAS/WERE;  GIVING DIRECTIONS (PO LEKCJI ZOSTANĄ UCZNIOWIE, KTÓRZY CHCĄ POPRAWIĆ  KARTKÓWKI LUB CI, KTÓRZY ICH NIE PISALI))

 

Język angielski

Agnieszka Polak

Gr. A2

https://drive.google.com/drive/folders/17hCTOygzohoroJHr4-powvEXTJ1M5Hn9?usp=sharing

 

 

Język rosyjski

Halina Kuźmicka

Poniedziałek

Temat: Plany wakacyjne  Pawła i Wiki

 

1.          Na str. 118 w  podręczniku przeczytajcie dialogi.

2.          Postarajcie się  wypisać  z tekstu miejsca, w które  dzieci mogą pojechać, np. в лагерь-na obóz

на Балтийское море- nad Morze Bałtyckie

3.          Wykonajcie zada. 5  str. 119 – ustnie

4.          Wpiszcie do zeszytu  notatkę:

 

Kуда?  - dokąd?  Куда едет мама? - Dokąd jedzie mama?

Где ? - Gdzie?  Где она отдыхает? Gdzie ona odpoczywa?

Откуда?  - Skąd?  Откуда приехал папа? - Skąd przyjechał tata?

 

Środa

Temat: Opowiedz, jak  będziesz odpoczywać latem

 

LEKCJA ON-LINE WE ŚRODĘ  3 CZERWCA O GODZ. 15.00

 

1. Zapoznajcie się z zad.  4 na str. 118. Wypiszcie z tekstu miejsca, gdzie będą odpoczywać bohaterowie  rozmowy.  Zapoznajcie się ze  słownictwem pod tekstem.

2. Wykonajcie w zeszycie  zad. 5 na str. 119- wpiszcie do zeszytu zdania prawdziwe.

 3. Przygotujcie wypowiedzi  na temat: Gdzie spędzę wakacje. Skorzystajcie ze słownictwa .

 

 

Język  niemiecki

Monika Ziemiacka

01.06.2020 (poniedziałek)

03.06.2020 (środa)

Lekcja 21, 22

Temat: Wir machen  einen Salat. Poznajemy przepisy kulinarne.

Przepisujemy do zeszytu notatkę i uczymy się słówek na pamięć.

Robimy zadanie 24/73 w podręczniku.

Utrwalamy poznane słówka w aplikacji instaling. (wpisujemy słówka!)

das Rezept – przepis

die Zutaten - składniki

die Zubereitung - przygotowanie

waschen – myć

schälen – obierać

schneiden – kroić

kochen – gotować

backen – piec

grillen – grilować

würzen – przyprawiać

mischen - mieszać

 

 05.06.2020 (piątek))

Konsultacje w szkole.

 

 

Historia

Krzysztof Wolański

Czwartek

Temat: Unia Polski z Litwą.

Lekcja online.

 

 Piątek

Temat:  Wojna z zakonem  krzyżackim.

Lekcja na platformie NUADU.

 

Matematyka

prowadzący: HENRYKA KACZYŃSKA

WTOREK 2.06.2020

Temat: Odejmowanie liczb całkowitych

1.        Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA

Pamiętaj, że - ( - możesz  zastąpić +

Np. 4 - ( - 5) = 4+ 5 = 9

2.        W zeszycie ćwiczeń wykonaj: ćw. 1,2,3 str.109

ŚRODA 3.06.2020

Temat:  Odejmowanie liczb całkowitych- interpretacja na osi liczbowej

1.       Obejrzyj  film: https://www.youtube.com/watch?v=6nVkMOelKDw

2.       Zatrzymuj  film i rób notatki w zeszycie tak, jakbyś przepisywał z tablicy.

ZAPAMIĘTAJ!

·          Jeżeli dodajesz, na osi liczbowej idziesz na prawo

·          Jeżeli odejmujesz, na osi liczbowej idziesz na lewo

           Są to oczywiście skróty myślowe i  będą zrozumiane jedynie po obejrzeniu powyższego filmu.

3.   W zeszycie zrób ćwiczenie A str.  215 z podręcznika

4.   W ćwiczeniach zrób ćw. 5 str. 110

POWODZENIA!

CZWARTEK 4.06.2020

Temat:  Odejmowanie liczb całkowitych- ćwiczenia

1.        Przypomnij zasady odejmowania liczb całkowitych

2.        W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw. 4 str. 110.

Dzisiaj o godz. 13:00  spotkamy się na lekcji online. Omówimy problemy związane z liczbami całkowitymi.  Zaproszenie wysłałam we środę.

Do zobaczenia!

POWODZENIA!

 

PIĄTEK 5.06.2020

Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych- testy

Poćwicz  dodawanie liczb całkowitych, wykonując testy.

1.        Wykonaj testy:   https://www.matzoo.pl/klasa5/dodawanie-i-odejmowanie-liczb-calkowitych_26_218

POWODZENIA!

 

 

 

Biologia

Wojciech Poznański

DZIAŁ –Różnorodność roślin

Temat:  Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych. /zapisz temat w zeszycie i poniższą notatkę  uzupełniając ją/

Co  umożliwia rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych na cały świat?

 

     
  1. Strategie rozprzestrzeniania       się roślin: : /uzupełnij zdania podając przykłady roślin/
  2.  

a)      Wytwarzanie  nasion okrytych łupiną (+owocnią)- umożliwia przetrwanie trudnych warunków w  glebie (zimy)-np. nasiona dębu

b)      Owocnia-umożliwia  ……………………………………………………………………………………………………….

-mięsiste owoce-  u…………………………….-umożliwia …………………………………………………………………………

-z aparatem  lotnym u ………………-umożliwia ………………………………………………………………………..

inne  przystosowania: /można poszukać w Internecie inne sposoby na  rozsiewanie/……………….   ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

     
  1. Budowa i kiełkowanie nasion:
  2.  

a)       kiełkowanie-to proces polegający  na………………………………………………………………………………..

b)       budowa nasiona: /opisz budowę  nasiona/

 

                                                                 

czynniki  ułatwiające kiełkowanie: …………………………………………………………..

siewka to …………………………………………………………………………………………………

 

UWAGA!!! To już ostatnie tematy, na  których można uzyskać fajne oceny i podreperować swoją sytuację. Przygotuj  się do lekcji i uzupełnij notatkę tą –możesz swoje ciekawostki wypisać i  pochwalić się na lekcji.

W tym tygodniu na piątek i sobotę będzie  udostępniona kartkówka z tego działu-jako zaliczenie.

 

Plastyka

Izabela Danilewska

Czekam na wszystkie prace zaległe, jeśli ktoś jeszcze nie zamieścił na  padlecie.

Dziś zapraszam Was do obejrzenia filmiku z Muzeum Narodowego w  Warszawie 

 https://www.youtube.com/watch?v=F7BbyWVPkd4&t=471s

 

  DZIŚ TYLE I TYLKO TYLE!!!   

 

 

 

Informatyka

Małgorzata Kossakowska gr. 02

Dalej będziemy pracować w Excelu. Tym razem, tak jak poprzednio,  każdy będzie mógł popracować samodzielnie nad zadaniem na ocenę. Tuż przed  lekcją wyślę Wam na maila linki – do Teamsów i do udostępnionego pliku. Stary  link jest już nieaktualny!  Proszę przed  lekcją informatyki zalogować się na swojego maila i sprawdzić pocztę. Jeśli  nie otrzymacie ode mnie dwóch wiadomości, proszę o kontakt przez dziennik lub  maila (margo2410@wp.pl),  ale nie na 5 minut przed lekcją lub po jej rozpoczęciu, bo wówczas nie mam  szans zareagować.

Zapraszam na spotkanie w Teamsach w poniedziałek 1.06.2020 o godz. 10.00

Sylwester Woś gr. 01

Drodzy Uczniowie.

Dzisiaj rozpoczniemy wprowadzenie do programu EXCEL.

Aplikacja jest powszechnie używana w firmach i instytucjach, a także w codziennym życiu zwykłego człowieka. Służy głównie do obliczeń (np. wydatków, ja uzywam np. do zbierania informacji o Waszych ocenach i statystyk Waszej pracy zdalnej) zestawionych w formie tabeli. W tym użyciu mają zastosowanie liczne funkcje matematyczne, finansowe i baz danych dostępne w programie. Microsoft Excel służy także do tworzenia wielu typów wykresów, przydatnych między innymi w geografii, fizyce, matematyce i ekonomii, biznesie.

Poniżej znajduje się link do filmu opisującego jak wygląda interfejs programu. Autor opowiada do czego służą poszczególne elementy. Proszę się z tym zapoznać. Jak to zrobicie będzie nam łatwiej wykonać pierwsze ćwiczenie. Dzisiaj lekcji on-line nie ma ale za tydzień lekcja on-line dla wszystkich.

https://www.youtube.com/watch?v=R-TTkC7Pa4Q

Do zobaczenia.

 

Technika

Jerzy Zielinko

03.06. 2020 (poniedziałek)

ABC zdrowego życia      

W zadaniach 1 – 10 tylko  jedna odpowiedź jest poprawna. (możesz korzystać z podręcznika lub innych  źródeł). Tylko odpowiedzi wyślij na adres: jziel1@wp.pl

1.      Do  energetycznych składników odżywczych zaliczamy

A.       węglowodany i tłuszcze.            B.  białka i witaminy.             C. wodę i  składniki mineralne.

2.       Michał zjadł na śniadanie płatki owsiane z mlekiem, Bartek – jogurt owocowy,  a Alicja zjadła jajecznicę. Kto dostarczył organizmowi odpowiednią porcję  węglowodanów?

A.       Alicja           B. Michał        C. Bartek

3.       Zaznacz punkt, w którym wymieniono produkty zawierające najwięcej białek.

A.       chleb, makaron, kasza

B.       marchew, ziemniak, masło

C.      ser,  ryba, mleko

4.       Wskaż zdanie fałszywe

A.       Zapotrzebowanie energetyczne to liczba kalorii, jaką należy dostarczyć  organizmowi w ciągu doby.

B.      Gdy  dwoje ludzi o różnej masie wykonuje tę samą czynność, więcej kalorii spali  osoba, która waży więcej.

C.       Kobiety potrzebują w ciągu doby większej ilości kalorii niż mężczyźni.

5.       Wskaż rysunek przedstawiający produkty, które powinniśmy spożywać  najrzadziej.

   

 

6.       Wskaż zdanie fałszywe.

A.       Nadmiar chemicznych dodatków do żywności może być szkodliwy dla zdrowia.

B.       Konserwanty i ulepszacze żywności oznacza się literą E i liczbą.

C.       Konserwanty, barwniki, aromaty, przeciwutleniacze i stabilizatory dodaje się  do żywności po to, aby poprawić jej walory odżywcze.

7.       Wstępna obróbka żywności

A.      dotyczy  tylko produktów, których nie można jeść na surowo.

B.       polega na przykład na umyciu lub obraniu warzyw.

C.      jest  zbędna, bo powinniśmy spożywać nieprzetworzone produkty.

8.       Wskaż produkt, który przed spożyciem należy poddać obróbce cieplnej.

A.       Fasola             B. jabłko          C. mleko

   9.   Do jakich metod konserwowania żywności zaliczamy kiszenie, czyli  wykorzystywanie działania  bakterii     wywołujących  fermentację?

     
       
  1. A.             Biologicznych            B.        fizycznych             C.        chemicznych
  2.  
     

10.  Pasteryzacja to:

A.       obniżenie temperatury produktu do kilku stopni powyżej 0°C.

B.       obniżenie zawartości wody w produkcie do kilku procent.

C.       ogrzewanie w temperaturze od 60 do 100°C.

 

 

WF

5b chłopcy  Dorota Cywoniuk 

Zadania do wykonania na ten tydzień. Oprócz zadań spotkanie online w  Microsoft Teams 03.06. środa godzina 11:00 -11:30.Zaglądajcie także na  szkolnego Facebooka. Powodzenia.

 

https://ewf.h1.pl/student/?token=Pr5WySCxVBXmxyyGZeDcd5u3l0HOmcYCupyAtosa5LwqO8UnlT

 https://ewf.h1.pl/student/?token=UcZnFJKVEc3kkL36Z0SibnmexznOWh3b4OHV8HktNYVziVk9qj

https://ewf.h1.pl/student/?token=QfZ4FMrsXuu38XIc830Sakn0jTkzuzQZNFipeUhhpohckIhgCI

 

5b dziewczęta – Sylwia Czech

1.06

Ćwiczenia przygotowujące do wykonania  przewrotu w przód poprzez odpowiednie rozciągnięcie mięśni przedramion.

https://ewf.h1.pl/student/?token=HgYfqY4KNqTLh9ZOBq4aUZzo9JKXFfaXMY6eSdupoSRbwamJPZ  

 

3.06

Metodyczne  ćwiczenia doskonalące odbicia z forhendu i bekhendu w tenisie stołowym, na  stole o dowolnych wymiarach.

https://ewf.h1.pl/student/?token=0Px2zwox5WXBESAwD3aARDtC7nXj0KB7jS7NWNqaiGIsVv2Ppz  

 

4.06

Omówienie i ćwiczenia doskonalące zwody ciałem.

https://ewf.h1.pl/student/?token=aUeYCFK2dMM2Se986gxrniBEf807mU8f3WlONlHrPx7Jw98Kcy  

 

5.06

Omówienie szóstego  elementu testu Zuchory. Rady, dzięki którym uczeń będzie mógł lepiej wykonać  ten element testu.

https://ewf.h1.pl/student/?token=9cJQnPLxPLc7UzIUrwewzhmgQXELcJzJGEnuz6cRzJypWG2FJf

 

 

Religia

Religia katolicka

Prowadzący:  ks. Łukasz Wysocki SJ

Katecheza  1/2.06.2020  r. (poniedziałek/wtorek)

Temat:  Duch  Święty – Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca

Zrób  znak krzyża +

Odmów  modlitwę do Ducha Świętego:

Duchu Święty, proszę udziel mi obfitości Twej  skutecznej łaski. Obdarz mnie pełnią cnót. Pomnażaj moją wiarę, umacniaj mą  nadzieję, rozpalaj moją miłość. Udziel mi Twych siedmiu darów, owoców  i błogosławieństw. Pozwól mi być Twoją świątynią i mieszkaniem  całej Trójcy Przenajświętszej.

 

Zapisz temat  w zeszycie.

1.     Zobacz  film i zastanów się nad tym, kto to jest Duch Święty?

https://www.youtube.com/watch?v=v20Sve8ePfA

2.     Posłuchaj:

https://www.youtube.com/watch?v=vpek5-icJsA

3.     Przeczytaj  strony: 122 i 123 z podręcznika.

4.     Napisz  w zeszycie swoją modlitwę do Ducha Świętego.

5.     Narysuj  scenę Zesłania Ducha Świętego w oparciu o przeczytany w podręczniku tekst.

 

Odmów  modlitwę:

Pod Twoją obronę

 

 Katecheza  3.06.2020  r. (środa)

Temat:  Ten,  który głosił naszym przodkom wiarę – św. Wojciech

Zrób  znak krzyża +

Odmów  modlitwę:

Ojcze Nasz…

 

Zapisz temat  w zeszycie.

W ramach  dzisiejszej lekcji zobacz film.

https://www.youtube.com/watch?v=ToaRumKe_0A

 

Zastanów się  i odpowiedz na pytania w zeszycie:

1.    W jakich latach żył  święty Wojciech?

2.    Kim był święty  Wojciech?

3.    Kogo ochrzcił święty  Wojciech?

4.    Jak zginął?

Zrób znak krzyża +

Odmów: Modlitwę Chwała Ojcu …