Zadania dla kl. IVa

26/4/2020
Aktualności

Zadania dla klasy IVa

Język  polski

Małgorzata Szwabowicz

Dzień dobry, przesyłam Wam zadania na następny tydzień 27.04-30.04

Cel: dowiem się, czym różni się zdanie od równoważnika zdania ( 2  godziny)

To będzie poniedziałkowa lekcja online. Na tej lekcji potrzebny Wam  będzie podręcznik do gramatyki str. 130-133.

Po lekcji online otrzymacie zadania, które zrobicie samodzielnie jako  lekcję wtorkową.

Cel: poznam historię Ołowianego żołnierza, dowiem się, co to jest  uosobienie ( 2 godziny, czyli środa i czwartek)

Zadania do pracy zdalnej.

1.        Przeczytaj baśń H. Ch. Andersena „Dzielny  ołowiany żołnierz’ str. 168-172.

2.        Wykonaj w zeszycie polecenia 1,2,3,7.

3.        Przepisz do zeszytu definicję uosobienia i  podaj przykład takiego zabiegu z tekstu.

Tę lekcję i wszystkie zadania, które macie do wykonania sprawdzimy  wspólnie na lekcji online 04 maja.

Powodzenia

 

Język  angielski

grupa A1 – Agnieszka Polak

https://drive.google.com/drive/folders/1TFF9cQxpynsIWYcmctOhDmSta38ZKM_T?usp=sharing

 

grupa A2 - Justyna  Jezierska      

Zadania podane będą na lekcjach online i  przez dziennik elektroniczny.

Język  rosyjski

Halina Kuźmicka

Poniedziałek  27.04.2020

Temat:  Szkoła i klasa Borysa-nazwy sprzętów, przyborów, przedmiotów szkolnych-  LEKCJA ON-LINE MICROSOFT TEAMS GODZ. 18.00

1.      Zapoznajcie się ze słownictwem na  str. 110-111

2.      Napiszcie do zeszytu nowe dla was słówka:

Пенал - piórnik

Резинка- gumka

Журнал - dziennik

Линейка - linijka

Циркуль – cyrkiel

 

3.      Wysłuchajcie z płyty i zapoznajcie  się z nazwami przedmiotów szkolnych, wpiszcie je do zeszytu:

История - historia

Физкультура - wf

География - geografia

Музыка - muzyka

Биология - biologia

Математика - matematyka

польский язык – język polski

английский язык – język angielski

 

Język  niemiecki

Kamil Stanisławski

27.04.2020 - Spotkanie z nauczycielem online godzina 16:00

 

Historia

Beata Wilczewska Rusel

Temat : Polskie osiągnięcia  

Podręcznik s.  135 - 139  proszę  przeczytać temat  i   obejrzeć filmik

https://video-cdn.gwo.pl/historia/Osiagniecia_II_RP.mp4?token=iF8rGcUWXFZH6vpYIhKUrw&date=1587830280

Notatkę  uzupełnić w  zeszycie na 8 maja

1. Osiągnięcia w odbudowie państw polskiego po I wojnie

a. nowoczesny  portu w  ........., którego budową  kierował  minister .........  ..........  .

b. linia kolejowa zwana magistralą , która połączyła   ............ z ..........

c. Centralny Okręg Przemysłowy zwany ....... , na  terenie którego powstały:  ..............,  .......... i  ...........

2. Przepisz poniższe zdania i   oceń , czy są prawdziwe ( zaznacz P) czy fałszywe (zaznacz F )

a. Inicjatorem budowy Centralnego Okręgu Przemysłowego był Józef  Piłsudski.  P  /  F

b. Najważniejszym towarem eksportowym Polski był węgiel .  P  /  F

c. W Centralnym  Okręgu  Przemysłowym rozwijało się rolnictwo .   P  /  F

 Dziękuję

 

Matematyka

prowadzący: HENRYKA KACZYŃSKA

WTOREK 28.04.2020

Temat: Pole prostokąta

 

1.        Zapisz temat w zeszycie.

2.        Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=Sc63Y-BK8BY

3.        Czy już wiesz jak liczymy pole prostokąta?

P = a ∙ b  

a- długość jednego boku prostokąta,

b- długość drugiego boku prostokąta

Pamiętaj,  że długości boków muszą być wyrażone w takich samych jednostkach

4.        W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwiczenia: 3,4 str.  87. Aby zrobić to poprawnie, przypomnij jak liczyliśmy obwód prostokąta:

O = 2∙ a + 2∙ b

5. Dla orłów: ćw. 5 str. 87

POWODZENIA!

 

ŚRODA 29.04.2020

Temat: Pole prostokąta- zadania

1.        Czy pamiętasz jak liczymy pole prostokąta?

P = a ∙ b  

a- długość jednego boku prostokąta,

b- długość drugiego boku prostokąta

Pamiętaj,  że długości boków muszą być wyrażone w takich samych jednostkach

  2.   Rozwiąż test online: https://szaloneliczby.pl/oblicz-pole-prostokata/

Możesz rozwiązać kilka wersji tego testu. Wtedy  lepiej utrwalisz pole kwadratu.

POWODZENIA!

CZWARTEK 30.04.2020

Temat: Pole kwadratu

1.        Zapisz temat w zeszycie.

2.        Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=b7npHmoV-AE

3.        Czy już wiesz jak liczymy pole kwadratu?

P = a ∙ a

a- długość każdego boku kwadratu,

     4.  Rozwiąż test online: https://szaloneliczby.pl/oblicz-pole-kwadratu/

Możesz rozwiązać kilka wersji tego testu. Wtedy  lepiej utrwalisz pole kwadratu.

POWODZENIA!

 

 

Przyroda

Wojciech Poznański

Przypominam, że praca o koronawirusie jest obowiązkowa i będzie  traktowana jako zaliczenie działu poprzedniego. Czekam jeszcze w tym tygodniu  (do 2 maja 2020) Poniżej jeszcze raz przypominam o temacie zaliczenia:

Temat pracy pisemnej: Co robię, aby nie zarazić się koronawirusem.

Prace przesyłamy na dziennik elektroniczny do mnie. Praca powinna  zawierać 4-6 sposobów zapobiegania zarażeniu się tym wirusem. Mogą być to  ogólne sposoby jak i własne praktykowane w rodzinnym domu. Należy jeden ze  sposobów dokładniej opisać np.: jak często i w jaki sposób myję ręce i co  daje takie zachowanie. Im ciekawsze i poprawniejsze opisy tym wyższa ocena.  Można skonsultować się z rodzicami lub przeglądnąć materiały na Internecie.

Temat do realizacji z nowego działu:

Temat: Ukształtowanie terenu. (zapisz w zeszycie temat)

Na co zwrócić uwagę podczas czytania podręcznika:  str.??? Znajdź ją sam!!!

Zapoznać się –jakie mamy podstawowe formy terenu-czyli wypukłe  (pagórki, wzgórza i góry) oraz wklęsłe (doliny i kotliny) i oczywiście  płaskie-równiny.Jak rozpoznać poszczególne formy-nauczycie się i poznacie jak  zrobicie ćwiczenia w oparciu o podręcznik.

Uczeń wykonuje ćwiczenia: 1,2,3,4, 5/88-89  w oparciu o podręcznik. (byłoby  fajnie gdyby pomogli w tym twoi rodzice).

 

Technika

Jerzy Zielinko

(środa)

Temat:  Drogowe koło fortuny.                            

Napisz 5  pytań dotyczących roweru,  znaków  drogowych i manewrów na drodze. Na  swoje pytanie zaproponuj trzy odpowiedzi z których tylko jedna jest poprawna.  Możesz skorzystać z podręcznika: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Jak-to-dziala-4/#p=40  oraz innych dostępnych źródeł  informacji       ( https://brd.edu.pl/).  Swoje propozycje zapisz w zeszycie i wyślij  (jeśli potrafisz) na adres: jziel1@wp.pl  

Przykład:

Kierującemu rowerem zabrania się:

a)     wyprzedzać inne pojazdy

b)     ciągnąć za sobą osobę na wrotkach,  sankach lub łyżwach

c)      jechać w kolumnie rowerowej

 

Plastyka

Izabela Danilewska

Wyjrzyj  przez okno - poobserwuj niebo. Zobacz jak krajobraz zmienia się gdy  będzie tylko niewielkim dodatkiem na dole kompozycji a motywem przewodnim  niebo z jego chmurami. Dobierz swoją technikę. Narysuj, namaluj, ułóż np. z  produktów spożywczych na gazecie, tekturze  lub zaproponuj swoje  rozwiązanie dzisiejszego  tematu: "Tajemnice faktury,  pochmurne niebo". Wykonaj zdjęcie swojej pracy i zamieść je na  padlecie w Twojej klasie. Praca podlega ocenie! Kryteria sukcesu:  Kompozycja, zastosowanie plamy barwnej, faktura w dziele, pejzaż. Zamieść  zdjęcie  do  3.05.2020. 

Możesz  wykonać dodatkowe prace plastyczne które znajdują się na stronie szkoły w  projekcie DNIA ZIEMI - ostatni slajd albo w nowych konkursach. Są one  dodatkowo doceniane. 

 

Muzyka

Urszula Zajkowska

Zadania 27.04 - 08.05.2020 (2 tygodnie):

Temat: Oberek, kujawiak, mazur - polskie tańce narodowe.

Zadanie:

1. Obejrzyj w Internecie tańce: oberek, kujawiak i mazur w wykonaniu np.  zespołu Mazowsze. 

2. Po obejrzeniu (może nawet kilkakrotnym) napisz, który taniec spodobał  Ci się najbardziej i dlaczego (zwróć uwagę na stroje i figury taneczne).

3. Swoją wypowiedź prześlij do 8 maja (masz 2 tygodnie) na adres chocho29@wp.pl

Życzę miłego oglądania i będę czekać na Wasze pisemne refleksje.

 

Informatyka

gr. 01 Jerzy Zielinko

(poniedziałek)

Temat: Zasady bezpiecznego surfowania  po sieci.

1.        Na podstawie podręcznika http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=61

lub innych dostępnych źródeł  informacji napisz w zeszycie przynajmniej cztery zasady bezpiecznego  korzystania z Internetu.

2.        Odwiedź stronę:  sieciaki .pl i przeczytaj informacje o  uzależnieniu od Internetu. Następnie wymień w edytorze tekstu (MS Word)  przynajmniej sześć konsekwencji takiego nałogu. Pracę zapisz pod nazwą Zasady. Po jej wykonaniu wyślij (jeśli  potrafisz) na adres: jziel1@wp.pl

Powodzenia!

 

gr. 02 Małgorzata Kossakowska

Drodzy Czwartoklasiści, zaczynamy poznawać Scratcha, w którym  będziemy uczyli się programować, ale inaczej niż w Instakodzie. Pierwszym  Waszym krokiem będzie założenie konta. Ułatwi Wam ono pracę ze Scratchem. W  załączniku znajdziecie instrukcję, jak krok po kroku się zalogować.

 Załącznik

 We wtorek zapraszam Was na spotkanie w Teamsach (28.04.2020 godz.  18.00), podczas którego opowiem Wam, jak zacząć pracę w Scratchu.

 

 

WF

Klasa 4a dziewczynki Magdalena Styczyńska

Drodzy uczniowie, poniżej wstawiam link do ćwiczeń (zrób  trening min. 2 razy w tygodniu) i obejrzyj film. Powodzenia!

 https://www.youtube.com/watch?v=QofBgXXNqHA

https://www.youtube.com/watch?v=2oBt8IonrrY&fbclid=IwAR3W0Stom20WYARXAQq5N6vuaXvH-aWUjJyLdwkmpOx6NEC8A4MV4IcTlsQ

 

 

4a chłopcy– Tomasz Czech

1.konsultacje online MS Teams poniedziałek 13.30-13.30

2."Pochodnia" gra z wykorzystaniem ringo.

https://www.youtube.com/watch?v=e-LXLDWW2OY  

3.WF w domu - ćwiczenia ogólnorozwojowe z ręcznikiem

https://www.youtube.com/watch?v=HriJ5zXHDJ4  

4.G Ćwiczenia ogólnorozwojowe w formie obwodu stacyjnego https://www.youtube.com/watch?v=csrTvhNquUY  

 

Religia

Religia  katolicka

Prowadzący:  ks. Łukasz Wysocki SJ

Katecheza  27.04.2020  r.

Temat:  Droga  do Emaus

Zrób znak krzyża +

Zapisz  temat w zeszycie.

1.     Przeczytaj  historię

https://docs.google.com/document/d/1VPhUvBqomf4mUsFUSi9CQL1nfSTn0CtyadMvJ4NmTXY/edit?usp=sharing

2.     Narysuj  w zeszycie drogę a na niej dwóch uczniów i Pana Jezusa

 

Zrób znak krzyża +

Odmów  modlitwę: Ojcze nasz

 

Katecheza  29.04.2020  r.

Temat:  Przez  zamknięte drzwi – niezwykłe wejście

Zrób znak krzyża +

Zapisz  temat w zeszycie.

LEKCJA ZOSTANIE POPROWADZONA PRZEZ INTERNET.  OTRZYMASZ NA NIĄ ZAPROSZENIE. SZUKAJ W SWOIM MAILU.

Odmów  modlitwę: Chwała Ojcu