Zadania dla kl. VI b

19/4/2020
Aktualności

Zadania dla klasy VI b

Język polski

Katarzyna Rybnik

1.      Wtorek  :Czas na ortografię – Wiosenne przebudzenie

Przeczytaj uważnie tekst i uzupełnij brakującymi literami:  rz, ż,ó, u, h, ch, przeczenie nie.Pomyśl, jakie zasady ortograficzne zostały zastosowane, zapamiętaj pisownię tych wyrazów. Dyktando do wydruku.

2.      Środa i czwartek – Z ortografią  za pan brat

Najpierw poszukaj znaczenia frazeologizmu użytego w temacie:

- być z kimś/czymś za pan brat  

Następnie zorganizuj wycieczkę po Twoim mieszkaniu i znajdź w nim jak najwięcej rzeczowników i przymiotników, w których występują trudności ortograficzne:   ż /rz, ch/h,   ó/u.  Zapisz je,  sprawdź w słowniku np.internetowym, czy nie popełniasz błędu.

Dla chętnych – w celu utrwalenia znajomości alfabetu – uporządkuj w kolejności alfabetycznej.

 

Wciel się w rolę przewodnika po swoim mieszkaniu i napisz pracę zachęcającą do odwiedzania Twojego mieszkania.  Zastosuj zapisane wyrazy.

Np.

 

Szanowni Państwo!Zapraszam na niezwykłą podróż do mojego mieszkania.  Najpierw odwiedzimy miejsce, do którego przybywają wszyscy mieszkańcy domu kilka razy dziennie.  Po prawej stronie widzą Państwo lodówkę, w której znajdują się  zawsze świeże warzywa, …... Na komodzie widzą Państwo prześliczne filiżanki  babci Grażyny … (i tak dalej).

Napisz min. 15 zdań. W  każdym musi pojawić się wyraz z jakąś trudnością ortograficzną.  Oczywiście możesz posługiwać się fikcją, czyli … - tak, zmyśleniem.

Tę pracę zapisz w pliku i prześlij na mój adres mailowy –najpóźniej do 27.04.2020 r.

Piątek – Powstanie świata w wyobrażeniach starożytnych Greków

Niedawno czytaliście  fragmenty Biblii i tekstu nim inspirowanego(pamiętacie?)mówiące o powstaniu świata. Proponuje powtórkę z mitu – i nauczenie się.

Proponuje zapoznanie się z grafiką, znajdźcie w Internecie tekst z mitologii greckiej, obejrzyjcie film – może ktoś z Was pokusi się  o narysowanie komiksu, może zrobienie filmu animowanego? To praca dla twórczych, ambitnych – a wśród Was wielu takich jest.

Oto linki – są też inne propozycje:

https://www.youtube.com/watch?v=aFV3Qo_dwPI

https://www.youtube.com/watch?v=01IHzwLB42g

Niżej jest też podane drzewo genealogiczne.

 

 

Kochani, przypomnijcie informacje o greckich bogach – to się bardzo przydaje, między innymi na egzaminach. Przypomnijcie, czym się zajmowali poszczególni bogowie.

Powodzenia.

 

Język angielski

Agnieszka Polak

Uwaga!

Grupy  A1 i A2 mają ten sam materiał

 https://drive.google.com/drive/folders/19GnRh4TZ7-PHBMVXu4cdjQLZDaaf2Zxo?usp=sharing

 

Język rosyjski

Halina Kuźmicka

                                                                                         

Temat:  Do kogo jesteś podobny?-ćwiczenia utrwalające

1.      W oparciu o podręcznik do języka  rosyjskiego, ( dział 4,5),  wykonaj  te zadania, które potrafisz ,  z karty pracy. Możesz je pisać do zeszytu lub wydrukować kartę i uzupełnić.

 Karta pracy - załącznik

Język niemiecki

Kamil Stanisławski

24.04.2020 - Spotkanie z nauczycielem online godzina 11:00

 

Historia

Sebastian Malczewski

Temat : Czasy Saskie 1/2

Proszę  przeczytać w  podręczniku strony 181-183 a następnie  przepisać i uzupełnić w zeszycie  poniższe ćwiczenia.

1697-

1700-1709-

1717-

 

August II Sas-

Stanisław Leszczyński-

 

Dla chętnych krótka gra  logiczna na zadany temat

 https://quizlet.com/386136712/match

 

Konsultacje i pytania we  wtorek  13-13.30  Na platformie Microsoft Teams

 

Matematyka

Alina Pieszko

Wtorek 21.04

1.        Zapisz w zeszycie temat : Ćwiczenia w  rozwiązywaniu równań.

2.        Przepisz do zeszytu  i przeanalizuj przykłady:  NOTATKA

3.        Zrób zadania z ćwiczeń: str. 100

Środa 22.04

We wtorek musicie odebrać maila, na który otrzymacie zaproszenie na  próbną lekcję online z matematyki. Lekcja rozpocznie się o godz. 12:00 i  potrwa 30 minut. Aby dołączyć do lekcji należy kliknąć (tuż przed 12:00) w  link na mailu „ Dołącz do spotkania w aplikacji Microsoft Teams”  i wpisać swoje imię i nazwisko. Wtedy Was  zaakceptuję. Do zobaczenia.

 

1.        Zapisz w zeszycie temat : Ćwiczenia w  rozwiązywaniu równań.

2.        Jeszcze raz obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=74B4xCxon1s

3.        Przeczytaj temat z podręcznika str. 200, 201,  202 oraz notatkę z poprzedniej lekcji

4.        Rozwiąż w zeszycie zadania z podręcznika:  1,2,3 /202

Czwartek 23.04  

1.        Zapisz w zeszycie temat : Ćwiczenia w  rozwiązywaniu równań.

2.        Rozwiąż w zeszycie zadanie z podręcznika:  4/202

3.        Rozwiąż w zeszycie równania, pisz starannie,  zrób zdjęcie i prześlij na: alina.pieszko@wp.pl do godz.  18:00. Otrzymasz na maila informację zwrotną, którą koniecznie przeczytaj  przed kartkówką.

Piątek 24.04

 

 

Biologia

Bożena  Sobolewska

(czwartek)

Podane informacje proszę zapisać do zeszytu i wykonać  ćwiczenia, które sprawdzimy w następnym tygodniu:

Temat: Ptaki –  kręgowce zdolne do lotu.

Ptaki to zwierzęta stałocieplne, które żyją na wszystkich kontynentach  i zamieszkują prawie wszystkie typy środowisk.

Ptaki mogą latać, ponieważ ich  kończyny przednie są przekształcone w skrzydła, a ich lekkie ciała mają  opływowy kształt dzięki temu, że pokrywają je pióra.

Ptaki mają lekkie ciało, ponieważ zamiast zębów występuje u nich  dziób, a wiele kości szkieletu jest wypełnionych powietrzem.

Ćwiczenie 1: Do poniższych  opisów dopasuj odpowiednie nazwy rodzajów piór(możesz korzystać z podręcznika  str. 121)

Są osadzone na tylnej krawędzi  skrzydeł………………………………….

Tworzą powierzchnie lotne………………………………….

Umożliwiają utrzymanie równowagi i sterowanie  lotem……………………………

Nadają ciału ptaka opływowy kształt i gładką  powierzchnię……………………………….

Wszystkie ptaki są zwierzętami jajorodnymi o zapłodnieniu  wewnętrznym.

Samica składa jaja w  gnieździe, a następnie wysiaduje je aż do wylęgu piskląt.

Ćwiczenie 2: Dopasuj  elementy budowy jaja do właściwych opisów: (możesz korzystać z podręcznika  str. 123)

………………………………………………   stanowi  źródło składników pokarmowych dla rozwijającego się           organizmu.

……………………………………………….. pełni funkcję ochronną, a także zapewnia  organizmowi wodę.

……………………………………………….. grupa komórek, z których rozwija się nowy  organizm.

………………………………………………… chroni młody organizm oraz umożliwia wymianę  gazową między otoczeniem a wnętrzem jaja.

…………………………………………………. zawiera powietrze, którym pisklę oddycha tuż  przed wykluciem.

Ćwiczenie 3: Wymień po 4  przykłady ptaków należących do: ( podręcznik str. 123)

gniazdowników - ………………………………………………………………………………………………………………………

zagniazdowników - ……………………………………………………………………………………………………………………

Poprawa kartkówki z  ryb, płazów i gadów będzie dostępna do  24.04 (piątek) do godz. 20.00

 

Plastyka

Izabela Danilewska

Stwórz  ornament czyli motyw zdobniczy, który można wykorzystać na opakowaniu, ramce.  Możesz narysować mazakami, kredkami, długopisem a może wykonasz z zupełnie  innych materiałów - nawet ze śrubek. Wykorzystaj kropki, kreski, małe wzorki  i zawijasy. Zakomponuj to w kwadratowej kompozycji. Ocenie podlega oryginalny  pomysł, estetyka wykonania oraz kompozycja w kwadracie. Wykonaj zdjęcie pracy  i umieść je na padlecie do 26.04.2020 (instrukcja była przesłana w wiadomości  przez dziennik 16.04.2020)   

 Zapraszam  Cię również  do działań w projekcie edukacyjnym "Dzień Ziemi".  Dla wszystkich chętnych dodatkowych działań twórczych przewiduję nagrody  m.in. w ocenie z plastyki. (szczegóły w zakładce Dzień Ziemi - projekt  edukacyjny na stronie głównej szkoły)     

 

Muzyka

Urszula Zajkowska

Wszelkie prace zadane w tygodniu 30. 03 - 03.04 należy obowiązkowo  wykonać i przesłać na adres: chocho29@wp.pl  najpóźniej do  25 kwietnia br. Po tym terminie, za brak wykonanej pracy w efekcie może być  wstawiona ocena niedostateczna. 

 

Informatyka

gr. 02 Małgorzata Kossakowska

Drodzy Szóstoklasiści

Przypominam, że do czwartku powinniście wykonać zadania z tematu  „Instrukcja warunkowa 1” na Instakodzie.

Od czwartku 23.04.2020 do 30.04.2020 będzie na Instakodzie  uruchomiony sprawdzian. Proszę potraktować go poważnie. Ocena będzie  wstawiona jak za sprawdzian, czyli z wagą 3.

Do wszystkich zadań z Instakodu możecie uzyskać ode mnie pomoc.  Konsultacje odbędą się w piątek 24.4.2020 w godz. 9.00-9.30 na platformie  Teams. Otrzymacie mailowe zaproszenie. Jeśli ktoś ma trudności z rozwiązaniem  zadań, zapraszam.

Nie będę jednak udzielała pomocy przy wykonaniu zadań ze sprawdzianu.  Te powinniście zrobić samodzielnie.

 

Technika

Jerzy Zielinko

(Środa)

Temat: Wymiarowanie  rysunków technicznych

1.       Przerysuj rysunek do zeszytu. Nanieś na rysunek odpowiednie symbole  oznaczające promień oraz średnicę.

 

         
 

 

 

WF

 6b Chłopcy – Sylwia Czech

21.04

U Unihokej  podstawowe przepisy  i zasady bezpieczeństwa podczas gry

 https://www.youtube.com/watch?v=yNKJEsjPKaA-  

22.04

Trening badmintona w domu - 10 ćwiczeń, które wzmocnią mięśnie i  poprawią grę  https://www.youtube.com/watch?v=AtBpUSjWgXg

23.o4

https://www.youtube.com/watch?v=1-O9GrfN80U  – trochę rytmiki, układ choreograficzny dla chętnych SPRÓBUJCIE

 

 Klasa 6c  Dorota Cywoniuk

Przesyłam kolejną porcje ćwiczeń na ten tydzień. Zaglądajcie na szkolnego  Facebook'a i czytajcie wiadomość, które Wam wysyłam na dzienniku.  Powodzenia! 

https://youtu.be/rwv96NPdLj4

https://we.tl/t-ZK31e1d0X7

WDŻ  

Krzysztof Wolański

lekcja dla grupy dziewcząt  środa

 

Temat: Zarządzanie sobą.

„Wędrując ku dorosłości”  Rubikon

Zapoznaj się  z:  https://www.ksiegarniarubikon.pl/file?tos=79&lngId=1&id=529

 

Praca dodatkowa  dla chętnych.

Z podanej strony wykonaj ćwiczenia „Wiem czego chcę” oraz„Planowanie”.

Religia

Religia prawosławna - ks. Paweł Łapiński 

Temat: Święto nad świętami” - nadrzędna rola święta Zmartwychwstania  Pańskiego.

- proszę zapoznać się z materiałem

Załącznik 1, załącznik 2

- odpowiedz na pytania: Co znaczy słowo "płaszczanica"? Na  który dzień Jezus zmartwychwstał? Kto pierwszy dowiedział się o  zmartwychwstaniu Jezusa? Odpowiedzi proszę wysyłać przez dziennik  elektroniczny.